Alfa Romeo Giulietta po liftingu. Prawdziwy dinozaur wciąż tylko odświeżony
Prace nad nową kompaktową alfą romeo trwają. Następca Giulietty powstaje w biurach projektowych, a tymczasem doczekliśmy się kolejnego liftingu. Modelu, który jest w ofercie od 2010 roku.
11.04.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:19
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W segmencie kompaktów Giulietta jest prawdziwym dinozaurem. To samochód, który według wszystkich standardów powinien mieć już następcę. Auto jest pod wieloma względami przestarzałe, a osoby zainteresowane włoskim kompaktem nie chcą go kupować właśnie ze względu na wiek konstrukcji, co przekłada się na ogromny spadek wartości.
Tymczasem Alfa Romeo wprowadza kolejny lifting modelu na rok 2019. Najważniejszym i w zasadzie jedynym obszarem objętym zmianami są nowe silniki z homologacją Euro 6 D-temp. Gama obejmuje:
- Benzynowy 1.4 T-Jet turbo o mocy 120 KM
- Diesel 1.6 JTDM o mocy 120 KM
- Diesel 2.0 JTDM o mocy 170 KM
W ofercie nie ma żadnej wersji sportowej typu hot hatch. Taką ma zastąpić w specyfikacji Veloce 170-konny diesel. Jest natomiast automat TCT przewidziany dla diesla 1.6 jako opcja za 8000 zł lub w standardzie do 2-litrowego motoru.
Alfa Romeo Giulietta nie została w żaden sposób zmieniona wizualnie, ani z zewnątrz ani wewnątrz. Jedyną istotną zmianą są nowe systemy multimedialne, kompatybilne z Android Auto i Apple Car Play. Na polski rynek przygotowano trzy specyfikacje wyposażenia:
- Giulietta Super – silniki 1.4 i 1.6
- Giulietta Sport - silniki 1.4 i 1.6
- Giulietta Veloce – tylko silnik 2.0
Podstawowa wersja Giulietta Super 1.4 T-Jet kosztuje 76 300 zł. Wersja Sport wymaga dopłaty 9300 zł. Topowa odmiana Veloce 2.0 JTDM to wydatek rzędu 123 500 zł.