Alfa Romeo coraz bliżej Volkswagena i Audi
Przedstawiciele Volkswagena i Audi złożyli wizytę w fabryce Fiata w Pomigliano d'Arco. Zakład ten jeszcze do niedawna wytwarzał modele marki Alfa Romeo.
10.04.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pogłoski o tym, że Alfa Romeo ma zostać włączona do Grupy Volkswagen, pojawiają się regularnie od kilku lat. Za każdym razem przedstawiciele koncernu Fiat podkreślają, że zasłużona włoska marka nie jest na sprzedaż.
W grudniu informowaliśmy o szykowanej dla Alfy Romeo strategii rozwojowej, która zakłada prezentację do 2016 r. aż 9 nowych samochodów. Wśród nich znalazł się model 4C, który zadebiutował już w wersji seryjnej w marcu Genewie. Obecnie producent ma w gamie tylko dwa auta: MiTo i Giuliettę.
Coraz więcej wskazuje na to, że Fiat w końcu pozbędzie się firmy przynoszącej od dawna straty. Najpoważniejszym kandydatem do przejęcia jest wspomniana Volkswagen Group, a konkretnie Audi, które sprawuje już nadzór nad innymi włoskimi przedsiębiorstwami: Lamborghini, Ducati (oficjalnie należącym do marki z Sant'Agata Bolognese) i Italdesign-Giugiaro.
Pod koniec marca pisaliśmy, że Audi jest zainteresowane nie tylko samą Alfą Romeo, ale także fabryką Fiata w Pomigliano d'Arco, w której obecnie jest wytwarzana Panda. Zakład został zbudowany przez Alfę Romeo. Ostatnim modelem tej firmy, który powstawał w Pomigliano, był 159 (produkcja zakończyła się w 2011 r.).
Włoską fabrykę zwiedzali niedawno eksperci Volkswagena i Audi odpowiadający za działanie linii montażowych Volkswagena up! i Audi Q7. Fiat zaprzeczył, jakoby wizyta miała cokolwiek wspólnego z planowaną odsprzedażą Alfy Romeo.
Podobno przedstawiciele niemieckiego koncernu zostali zaproszeni w ramach "rutynowych zajęć" polegających na dzieleniu się dobrymi branżowymi doświadczeniami. Tego typu uprzejmości nie są zbyt powszechne w branży motoryzacyjnej.
Włoska agencja ANSA podała ponadto, że w Pomigliano byli obecni pracownicy serbskiego Fiata z fabryki Kragujevac, w której wytwarza się 500L. Być może włoski koncern szykuje się do przeniesienia produkcji Pandy do dawnych zakładów Zastavy.
Kupno Alfy Romeo w pakiecie z Pomigliano mogłoby być dla Volkswagena i Audi sensownym rozwiązaniem. Zakład ten jest uznawany za bardzo dobry. W zeszłym roku branżowy magazyn Automobil Produktion przyznał mu nagrodę za ekonomikę i ekologię produkcji.
Niemcy podobno ostrzą sobie zęby także na należące do Fiata Magneti Marelli, a przynajmniej na część tej firmy. Z przedsiębiorstwa można by utworzyć centrum rozwojowe dla Alfy Romeo.
Źródło: Carscoops • Europa Magazine