Agresywnie – MS Design Focus ST Competition (2013)
Nie czekając na salon samochodowy w Genewie, firma tuningowa MS Design zaprezentowała swój pakiet przeznaczony do Forda Focusa ST. W zestawie nie ma modyfikacji jednostki napędowej.
05.02.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:12
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nie czekając na salon samochodowy w Genewie, firma tuningowa MS Design zaprezentowała swój pakiet przeznaczony do Forda Focusa ST. W zestawie nie ma modyfikacji jednostki napędowej.
MS Design znane jest z dość agresywnych pakietów stylistycznych, ale zwykle nie są one tak dziwne jak w przypadku JE Design. Na przykład zestaw Competition, który przygotowało MS Design, prezentuje się całkiem przyzwoicie. Elementami tego kitu są przedni spojler, listwy progowe, fartuch pod tylnym zderzakiem, spojler nad tylną szybą i koła.
Właściwie jedyną częścią, która tutaj nie pasuje, jest nakładka na zderzak z tyłu. Jest nieco za duża – imitacja dyfuzora dominuje nad resztą tylnej części Forda. Za to ciekawie wygląda rura wydechowa, a w zasadzie jej końcówka. 20-calowe felgi o dość ciężkim wzorze pasują do auta. Być może to kwestia kolorystyki obręczy i karoserii – czarny jednak wyszczupla. Nie jestem pewien, czy czarne koła zgrywałyby się kolorystycznie z np. czerwoną karoserią.
Poza samym nadwoziem zmienione jest również zawieszenie. W swojej notce Austriacy piszą o sportowym zawieszeniu, ale nie informują, jaki to dokładnie zestaw – regulowany czy nie.
Niestety, modyfikacje nie obejmują jednostki napędowej. Ford Focus ST ma 2-litrowy silnik benzynowy z rodziny EcoBoost. Ta grupa motorów charakteryzuje się bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, więc ze stosunkowo niewielkich objętości skokowych wyciskana jest całkiem spora moc. W przypadku Focusa ST jest to 250 KM przy 5500 obr./min[sup]1)[/sup]. Maksymalny moment obrotowy sięga 360 Nm w przedziale 2000-4500 obr./min (dzięki funkcji overboost przez 15 sekund moment obrotowy może być zwiększony do 380 Nm).
2-litrowy agregat gwarantuje kompaktowemu Fordowi o sportowym zacięciu rozpędzenie się do 100 km/h w 6,50 s i osiągnięcie prędkości 248 km/h.
Oficjalna prezentacja przygotowanego przez MS Design pakietu Competition odbędzie się na genewskim salonie samochodowym w marcu.
[sup]1)[/sup] Niektóre źródła podają, że moc maksymalna jest osiągana przy 6400 obr./min.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: R4
- Ustawienie: z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1999 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka
- Moc maksymalna: 250 KM przy 5500 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 125,06 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 360 Nm przy 2000-4500 obr./min (overboost: 380 Nm)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe
- Koła przednie: 20”
- Koła tylne: 20”
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1437 kg
- Stosunek masy do mocy: 5,75 kg/KM
- Długość: 4358 mm
- Szerokość: 1823 mm
- Rozstaw osi: 2650 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,50 s
- Prędkość maksymalna: 248 km/h
Źródło: WCF