Abt Volkswagen Beetle Cabrio 2.0 TSI Power (2013)
Już od roku można poddawać zmianom Volkswagena Beetle’a w zakładach firmy Abt, ale dopiero od niedawna tuner ten oferuje pakiet podnoszący moc 200-konnego 2-litrowego silnika stosowanego w tym niewielkim aucie. Oto Beetle Cabrio z najmocniejszą jednostką.
29.08.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Volkswagen produkuje już drugą generację Beetle’a. Cukierkowy poprzednik nie przyjął się najlepiej na rynku, więc Niemcy nieco zmienili koncepcję wozu i postawili na bardziej męskie rysy nadwozia. Tak czy inaczej Beetle nie jest w stanie zastąpić w codziennym użytkowaniu Golfa. Przyjemnością może być jednak jazda tym samochodem, szczególnie jeśli pod maską kryje się w miarę mocny silnik.
W palecie jednostek napędowych stosowanych w Beetle’u jest 2-litrowy motor z turbodoładowaniem, który w wersji seryjnej rozwija moc 210 KM przy 5300-6200 obr./min. Moment obrotowy wynosi w nim 280 Nm w zakresie od 1700 do 5200 obr./min.
Renomowany tuner Abt daje możliwość podniesienia mocy jednostki napędowej do 240 KM przy 6000 obr./min i momentu obrotowego do 340 Nm przy 2400-4800 obr./min.Jest to możliwe po wgraniu nowego oprogramowania silnika. Co więcej, niemiecki warsztat zapewnia, że zużycie paliwa pozostaje na tym samym poziomie co w wersji seryjnej.
Taki właśnie silnik znajduje się w przedstawionym na zdjęciach Beetle’u Cabrio. Ponadto tuner dokonał w tym aucie szeregu innych zmian. Maszyna została obniżona o 30 mm za sprawą sportowych, sztywniejszych sprężyn. Założono też wydajniejsze przednie hamulce z tarczami o średnicy 345 mm.
Karoseria Volkswagena otrzymała niewielki pakiet stylistyczny obejmujący przedni spojler, brewki na reflektorach, listwy na progi, a także nakładkę ozdobną pod tylny zderzak imitującą dyfuzor.
Wymieniono również fabryczne koła na nowe. Niestety, po raz któryś zastosowano felgi DR, czyli obręcze o niesymetrycznym wzorze, które Abt produkuje tylko na jedną stronę samochodu. Oznacza to, że po jednej stronie wozu koła kręcą się „z wiatrem”, a z drugiej „pod wiatr”. Zarówno z przodu, jak i z tyłu felgi mają rozmiar 9,0 x 20” i są obute w opony 245/30 R 20.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: R4
- Ustawienie: z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka VGT
- Moc maksymalna: 240 KM przy 6000 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 120,97 KM/l (seryjny – 105,85 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm przy 2400-4800 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
- Hamulce tylne: tarczowe
- Koła przednie: 9,0 x 20”
- Koła tylne: 9,0 x 20”
- Opony przednie: 245/30 R 20
- Opony tylne: 245/30 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1487 kg
- Stosunek masy do mocy: 6,20 kg/KM (seryjny – 7,08 kg/KM)
- Długość: 4278 mm
- Szerokość: 1808 mm
- Wysokość: 1456 mm (- 30 mm)
- Rozstaw osi: 2537 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,00 s
- Prędkość maksymalna: 230 km/h
Źródło: facebook (foto)