630 KM w Mercedesie SLS, czyli Kicherer SLS AMG Supersport GT (2011)
Kicherer od dłuższego czasu rozwija swój program tuningowy dotyczący SLS-a. Obecnie dostępny jest silnik o mocy 630 KM i kilka innych modyfikacji, które podnoszą atrakcyjność tego supersamochodu. Jakie to dodatki? O tym w artykule.
23.04.2011 | aktual.: 12.10.2022 16:42
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Matowa czerń nadwozia jest prawie na pewno wynikiem oklejenia go folią, a nie lakierowania. Świadczyć może o tym fakt, że wewnętrzne powierzchnie drzwi mają kolor czarny, ale błyszczący. Widać to na zdjęciu wozu przodem z otwartymi drzwiami. Tuner zdecydował się zmienić atrapę z gwiazdą Mercedesa na osłonę z pionowym użebrowaniem. Można dyskutować, czy było to dobre posunięcie.
Inne optyczne zmiany to zaczerniony korek wlewu paliwa oraz tylne światła, zmienione listewki wlotów powietrza na masce na kompozytowe i dodana listwa pod przednim zderzakiem – również z włókna węglowego. Do tego dochodzą jeszcze koła z czarnymi felgami o średnicy 20” z przodu i 21” z tyłu.
SLS AMG dostał nowe regulowane zawieszenie z systemem unoszenia przodu. Auto jest obniżone o 30 mm.
Pod maską super-Mercedesa znajduje się silnik mający 8 cylindrów w układzie widlastym, które dają łącznie 6,2 l objętości skokowej. Oznaczona kryptonimem M159 jednostka napędowa w aucie opuszczającym fabrykę w Stuttgarcie ma moc 571 KM przy 6800 obr./min oraz moment obrotowy 650 Nm przy 4750 obr./min.
Dzięki zmianach w elektronice oraz nowemu układowi wydechowemu Kicherer uzyskał 630 KM mocy i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry M159 w połączeniu z 7-biegową, zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynią biegów oznaczają, że ulepszony SLS jest w stanie przyspieszać do 100 km/h w zaledwie 3,50 s i rozpędzić się do 320 km/h.
W sportowo urządzonej kabinie styliści Kicherera wymienili takie elementy jak ramiona kierownicy, konsolę środkową i obicia drzwi na kompozytowe.
Niestety Kicherer żąda słonej zapłaty za swoje modyfikacje wynoszące 50 000 euro. Prezentowany samochód jest drugim egzemplarzem przygotowanym przez tę firmę. O pierwszym w czerwcu ubiegłego roku pisał Bartosz Pokrzywiński.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, M159
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 630 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 101,48 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 700 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 10,0 x 20” RS-1
- Koła tylne: 11,5 x 21”
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1695 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,69 kg/KM (seryjny – 2,97 kg/KM)
- Długość: 4638 mm
- Szerokość: 1939 mm
- Wysokość: 1232 mm (- 30 mm)
- Rozstaw osi: 2680 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,50 s
- Prędkość maksymalna: 320 km/hblock position=\inside8015/block
Źródło: automobilesreview