2014 Porsche Macan debiutuje! [aktualizacja]

Porsche w końcu pokazało mniejszego brata Cayenne. Model Macan zadebiutował na targach motoryzacyjnych w Los Angeles.

2014 Porsche Macan
2014 Porsche Macan
Piotr Ślusarczyk

22.11.2013 | aktual.: 08.10.2022 09:58

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Porsche Macan mierzy 4699 mm długości, 1923 mm szerokości oraz 1624 mm wysokości. Mimo że auto bazuje na Audi Q5, jest od niego o 70 mm dłuższe, 25 mm szersze i 31 mm niższe. Z kolei w porównaniu z Cayenne to wyniki odpowiednio o 147, 16 i 81 mm mniejsze.

Macan z przodu ma zawieszenie double wishbone, a z tyłu rozwiązanie wielowahaczowe o zmiennej sile tłumienia. W opcji dostępne będzie zawieszenie pneumatyczne. Porsche zrobiło wszystko, aby auto prowadziło się agresywnie i nie przypominało charakterystyką Audi Q5. Stąd zamontowanie unikalnych elementów, zwiększenie rozstawu kół (o 35 mm z przodu i 36 mm z tyłu), poprawki w geometrii zawieszenia oraz elektromechanicznym układzie kierowniczym.

2014 Porsche Macan
2014 Porsche Macan

Porsche Macan zadebiutuje na rynku w trzech wersjach:

Macan S - 3,0 V6 Twin-Turbo, 340 KM, 0-100 km/h w 5,4 s (5,2 s z pakietem Sport Chrono), 254 km/n V max, średnie spalanie 8,7-9,0 l/100 km;

Macan S Diesel - 3,0 V6 Turbo, 258 KM, 0-100 km/h w 6,3 s (6,1 s z pakietem Sport Chrono), 230 V max, średnie spalanie 6,1-6,3 l/100 km;

Macan Turbo - 3,6 V6 Twin-Turbo, 400 KM, 0-100 km/h w 4,8 s (4,6 s z pakietem Sport Chrono), 266 km/h V max, średnie spalanie 8,9-9,2 l/100 km.

Macan S oraz Macan S Diesel standardowo wyposażone będą w 18-calowe felgi obute w opony w rozmiarze 235/60 R18 z przodu oraz 255/55 R18 z tyłu. Macan Turbo otrzyma 19-calowe obręcze z oponami 235/55 R19 z przodu oraz 255/50 R19 z tyłu. W opcji będzie można wybrać felgi o średnicy nawet 21 cali.

2014 Porsche Macan
2014 Porsche Macan

W przyszłości w gamie modelowej mniejszego SUV-a Porsche pojawi się 2,0-litrowy, 4-cylindrowy benzynowy silnik z turbodoładowaniem generujący 280 KM oraz Macan Diesel również z 2,0-litrowcem pod maską. Będzie to pierwszy raz od 1995 roku i modelu 968, kiedy źródłem napędu Porsche będzie mogła być jednostka z jedynie 4 cylindrami.

Ceny auta na rodzimym rynku ustalono na poziomie 57 930 euro za Macana S i Macana S Diesel oraz 79 826 euro za wersję z dopiskiem Turbo. W Niemczech (oraz Wielkiej Brytanii) samochody pojawią się u dealerów Porsche w kwietniu 2014 roku.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/30]

[aktualizacja 21 listopada]

Porsche udostępniło możliwość zabawy konfiguratorem nowego Macana. Przy opcjach nie pojawiają się ceny, ale i tak daje on pole do popisu dla potencjalnych klientów, którzy już mogą wstępnie tworzyć własne wersje Macana.

Dla auta przygotowano paletę dziewięciu kolorów lakieru (dwa standardowe, sześć metalicznych i jeden specjalny) oraz sześć wzorów felg aluminiowych (pięć dla Macana Turbo). Dalej można wybierać wykończenie wnętrza oraz dodatki z bardzo bogatej listy opcji.

[aktualizacja 22 listopada]

Porsche udostępniło kolejną porcję zdjęć Macana. Możecie je zobaczyć w poniższej galerii.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/18]
Komentarze (9)