2013 Honda Civic – słuchając głosu ludu
Mimo że Honda Civic IX sprzedaje się w Stanach Zjednoczonych znakomicie, producent już po niecałych 2 latach od wprowadzenia modelu na rynek przedstawił jego odmłodzoną wersję. Modyfikacje mają poprawić niedociągnięcia, które zostały wytknięte pojazdowi przez klientów oraz dziennikarzy motoryzacyjnych.
17.12.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:05
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mimo że Honda Civic IX sprzedaje się w Stanach Zjednoczonych znakomicie, producent już po niecałych 2 latach od wprowadzenia modelu na rynek przedstawił jego odmłodzoną wersję. Modyfikacje mają poprawić niedociągnięcia, które zostały wytknięte pojazdowi przez klientów oraz dziennikarzy motoryzacyjnych.
Sprzedaż Hondy Civic wzrosła w 2012 r. w USA o 40% w porównaniu do roku ubiegłego i po trzech kwartałach wyniosła 234 029 egzemplarzy. Dzięki temu wynikowi japoński kompakt jest 6. pod względem popularności autem osobowym w Stanach.
Chociaż popyt na samochód jest duży, nie znaczy to, że auto jest idealne. Civic w raportach konsumenckich zbiera słabe noty. Za niedociągnięcia osobiście przeprosił prezes Hondy Takanobu Ito i kazał poprawić model.
Na pierwszy ogień poszło podwozie i wygłuszenie. Honda Civic z rocznika modelowego 2013 dostała zmieniony układ kierowniczy z krótszym przełożeniem, sztywniejsze przednie sprężyny oraz grubsze stabilizatory poprzeczne. W modelach LX, EX, EX-L Sedan i Coupé wyposażonych w automatyczne skrzynie biegów zwiększono o 20 mm średnicę przednich tarcz hamulcowych (do 282 mm).
Sztywniejsza przednia rama pomocnicza, grubsze szyby i dodatkowe materiały wygłuszające mają zredukować drgania, a także hałas w kabinie. Dla poprawy bezpieczeństwa przekonstruowano podłogę, słupki A i nadkola oraz dołożono elementy pochłaniające energię kinetyczną przy zderzeniu czołowym.
Ponadto odmiana sedan dostała grill o strukturze plastra miodu, inne kierunkowskazy boczne, nowe zderzaki i tył ze zmienionymi lampami oraz klapą. W coupé zastosowano nowe wzory felg. Honda Civic 2013 ma wnętrze z miększymi materiałami. Poprawione zostało wykończenie bagażnika.
W wyposażeniu znalazły się m.in. boczne poduszki powietrzne z technologią SmartVent (ich stosowanie zmniejsza ryzyko obrażeń u osób mniejszej postury, w tym dzieci), ABS, systemy kontroli trakcji i stabilności i układ monitorujący ciśnienie w oponach.
Kompaktowa Honda ma też na pokładzie systemy Forward Collision Warning (mający zapobiegać zbytniemu zbliżaniu się do poprzedzającego pojazdu) oraz Lane Departure Warning (ostrzegający o zmianie pasa ruchu, gdy nie używamy kierunkowskazu).
Auto będzie dostępne w wersjach X, EX, EX-L i Si. Dotychczas podstawowa odmiana DX została wycofana z oferty. Do napędu samochodu służy benzynowy silnik 1,8 i-VTEC o mocy 142 KM. Civic Sedan i Coupé Si występują z jednostką 2,4 rozwijającą 204 KM. Z kolei hybryda jest wyposażona w spalinowy motor 1,5 i silnik elektryczny, których łączna moc wynosi 110 KM.
Źródło: Carscoop