1990 Chevrolet Corvette Nivola [zapomniane koncepty]

Ostatnio krążyły plotki, jakoby nowa generacja Corvetty miała silnik umieszczony centralnie. GM zdementował te informacje, jednak w 1990 roku Bertone zaprezentowało prototyp Corvetty, której silnik zainstalowano właśnie za plecami kierowcy i pasażera. Oto nietypowy koncept Corvetty o nazwie Nivola.

1990 Chevrolet Corvette Nivola
1990 Chevrolet Corvette Nivola
Arkadiusz Gabrysiak

28.06.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:57

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ostatnio krążyły plotki, jakoby nowa generacja Corvetty miała silnik umieszczony centralnie. GM zdementował te informacje, jednak w 1990 roku Bertone zaprezentowało prototyp Corvetty, której silnik zainstalowano właśnie za plecami kierowcy i pasażera. Oto nietypowy koncept Corvetty o nazwie Nivola.

Nazwa samochodu pochodzi o nazwiska włoskiego kierowcy wyścigowego - Tazio Nuvolariego - popularnie zwanego Nivola. Jego zamiłowanie do żółtych samochodów zdecydowało także o kolorze prezentowanego prototypu.

1990 Chevrolet Corvette Nivola
1990 Chevrolet Corvette Nivola

Centralnie umieszczony silnik i typowa dla supersamochodów stylistyka nie pozostawiają złudzeń jakiego rodzaju pojazdem miał być koncept Nivola. Niski i aerodynamiczny front pojazdu z otwieranymi reflektorami przechodził w dużą przednią szybę, która wyznaczała początek dwuosobowej kabiny pasażerskiej. Linia boczna wzorowana była na supersamochodach Ferrari czy Lamborghini, gdzie małe okna boczne były ostatnim przystankiem przed w miarę wysoko poprowadzonym konturem części tylnej Nivoli.

Pas tylny wykończono przechodzącą przez całą szerokość nadwozia linią świateł oraz dwiema potężnymi końcówkami wydechu wkomponowanymi w nadwozie. Dzięki zdejmowanemu panelowi dachowemu, prototyp Nivoli w prosty sposób przekształcał się w wersję kabrio. Z ciekawostek warto także wspomnieć, że w drzwiach Nivoli ukryto schowki na podręczny bagaż.

Stylistyka zewnętrzna samochodu zdradzała jego sportowy charakter, jednak czy inżynierowie dogadali się z projektantami? Na całe szczęście tak i w centralnym miejscu zainstalowano 5,7-litrowy silnik w układzie V8 z ówczesnej (C4) Corvetty ZR1, który generował około 380 KM. Warto także wspomnieć, że rozkład masy w koncepcie Nivola wynosił 40% przód/60% tył. Inżynierowie zdecydowali się tutaj także na hydrauliczno-pneumatyczny układ zawieszenia, dzięki czemu jego wysokość można było regulować w przedziale 60 mm.

  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
[1/14] 1990 Chevrolet Corvette Nivola
Komentarze (0)