Z Antypodów – RENM 911 Turbo RM580 (2010)

O firmach tuningowych z Australii słyszy się rzadko. Do tej pory w zasadzie tylko Walkinshaw Performance jako tako reklamowało się w Internecie. Teraz trochę się to zmieni, bo do firmy Toma Walkinshawa dołącza tuner o nazwie RENM.

Z Antypodów – RENM 911 Turbo RM580 (2010)
Olgierd Lachowski

04.09.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:45

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

O firmach tuningowych z Australii słyszy się rzadko. Do tej pory w zasadzie tylko Walkinshaw Performance jako tako reklamowało się w Internecie. Teraz trochę się to zmieni, bo do firmy Toma Walkinshawa dołącza tuner o nazwie RENM.


RENM ma swoją siedzibę w Melbourne i działa już od dłuższego czasu. Jak do tej pory jednak firma nie reklamowała się zbyt intensywnie i mało kto w Polsce o niej słyszał. Być może teraz to się nieco zmieni.

Jedną z najnowszych propozycji tunera jest Porsche 911 Turbo. Napędzane podwójnie doładowanym silnikiem 3,8 l 911 Turbo wyjeżdżając z fabryki dysponuje mocą 500 KM przy 6000 obr./min. i momentem obrotowym 650 Nm.

Przy pomocy nowego programu w ECU (Engine Control Unit – centralna jednostka sterująca) oraz sportowego układu wylotowego z regulacją wydobywającego się z niego dźwięku, tuner uzyskał kolejne 80 KM mocy. Maksymalny moment obrotowy wzrósł do aż 800 Nm. W wyniku tych zmian poprawiły się własności drogowe auta. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi teraz 3,10 s zamiast 3,70 s, a prędkość maksymalna to 325 km/h (fabryczne 911 Turbo – 312 km/h).

Obraz

Oprócz tuningu silnika RENM proponuje instalację jednego z kilku kompletów komponentów do zawieszenia (także do aut z PASM – Porsche Active Suspension Managment) oraz montaż elementów z włókna węglowego we wnętrzu.

Poza tuningiem RENM zajmuje się importem do Australii produktów różnych firm wytwarzających osprzęt do samochodów. Wśród nich znaleźć można zawieszenia, układy wydechowe, pakiety spojlerów, układy hamulcowe, sprężarki mechaniczne, felgi i opony.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: B6, M96/70S
  • Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3797 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki o zmiennym ustawieniu kierownic
  • Moc maksymalna: 580 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 152,75 KM/l (standardowy - 131,68 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 800 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne PCCB, średnica 380 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne PCCB, średnica 350 mm

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1585 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,73 kg/KM (standardowy - 3,17 kg/KM)
  • Długość: 4450 mm
  • Szerokość: 1852 mm
  • Wysokość: 1300 mm
  • Rozstaw osi: 2350 mm

Osiągi:

  • Przypieszenie 0-100 km/h: 3,1o s
  • Prędkość maksymalna: 325 km/h

Źródło: worldcarfans

Komentarze (0)