08.06.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:44
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jak będzie wyglądać?
Niemiecki producent powoli odsłaniał karty przed premierą auta. Najpierw widzieliśmy je w formie konceptu, później zaprezentowano zdjęcia zamaskowanych prototypów z testów na torze we Włoszech. W styczniu 2018 roku jednak do sieci trafiły pierwsze fotografie zdradzające wygląd produkcyjnej wersji modelu.
Duże coupe będzie nawiązywać do ostatnich nowości od BMW, a więc crossovera X2 czy SUV-ów X4 i X5. Samochód wygląda jednocześnie agresywnie i elegancko. Widać w nim znaki wyróżniające modele z Monachium, które wkomponowano w nowocześnie wyglądające nadwozie. Mogliśmy zajrzeć też do wnętrza auta, gdzie poza charakterystyczną trójramienną kierownicą widać cyfrowe zegary i ergonomicznie zaprojektowaną deskę rozdzielczą. Cieszy, że BMW nie poszło za tłumem i nie postawiło tylko na ekrany dotykowe.
Jakie będą wersje nadwoziowe?
Dotychczas na oficjalnych zdjęciach widzieliśmy tylko dwudrzwiowe coupé, ale BMW nie planuje poprzestać tylko na tej wersji nadwoziowej. Podczas targów w Genewie zaprezentowało koncept
czterodrzwiowej odmiany M8 Gran Coupé. Wiemy też, że w Monachium trwają prace nad wersję z otwartym dachem. Zamaskowany prototyp na testach we Włoszech przyłapał jeden z czytelników Autokultu.
Co będzie pod maską?
Na nieco ponad miesiąc przed premierą auta BMW zdradziło, jaki silnik trafi do topowej odmiany M850i xDrive. Będzie to 4,4-litrowa jednostka V8 generująca 537 KM i 750 Nm. Moc będzie trafiać na cztery koła za pośrednictwem ośmiostopniowej skrzyni automatycznej ZF. Przewiduje się, że paletę silników uzupełnią 3-litrowy TwinPower z BMW serii 7 jak i słabszy wariant motoru V8. Można też liczyć na pojawienie się wersji hybrydowej.
Z kim ma konkurować?
BMW serii 8 będzie autem klasy GT i z takimi stanie w szranki. Jako bezpośredni konkurent na myśl przychodzi Mercedes Klasy S, a także brytyjskie modele: Bentley Continental GT oraz Aston Martin DB11. Wersja czterodrzwiowa z kolei będzie stanowić alternatywę dla takich aut jak Porsche Panamera, Audi A7 czy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé.
Zobacz także
Kiedy premiera?
Auto zadebiutuje podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans, 15 czerwca 2018 roku. Później zobaczymy je podczas targów samochodowych w Paryżu, a do sprzedaży ma trafić na jesień 2018 roku. Nie wiemy, czy wtedy też BMW pokaże wersję cabrio, lecz na odmianę czterodrzwiową z pewnością przyjdzie nam poczekać. Przewiduje się, że bazowa wersja będzie kosztować 70 tys. funtów brytyjskich (ok. 350 tys. zł).