BMW zdradza dane techniczne nowej serii 8. Topowa wersja z 537‑konnym V8
BMW, które ciągle zachowuje się, jakbyśmy nie znali wyglądu serii 8, podzieliło się kolejną garścią informacji o nadchodzącym modelu. Poza nową porcją zdjęć ujawnili specyfikację topowego M850i xDrive.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przyzwyczailiśmy się, że testy przedprodukcyjne samochodów sportowych odbywają się na torach wyścigowych. Tymczasem jedna z ostatnich faz prób nowego coupé z Bawarii miała miejsce na krętych drogach Walii. Nic dziwnego. Auto będzie konkurować z wozami GT, więc poza osiągami będzie musiało zapewnić niespotykany komfort.
Wszystko wskazuje na to, że klienci nie będą zawiedzeni. BMW zdecydowało się na adaptacyjne zawieszenie z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami oraz systemem Integral Active Steering. O przyjemne podróżowanie zadba też przygotowany dla tego modelu wariant 4,4-litrowego V8. Jak twierdzi producent, działając w połączeniu z nową, 8-stopniową skrzynią automatyczną ZF, będzie pracował tak, by zapewnić płynną i wygodną jazdę, nie rezygnując z przyjemnego pomruku silnika.
Wystarczy jednak wcisnąć przycisk, by auto przełączyło się w tryb Sport lub Sport Plus. Przybierze wtedy bardziej wyścigowy charakter. Wygodne zawieszenie się utwardzi, a silnik pokaże co potrafi. A potrafi sporo, bo w tym modelu oferuje kierowcy 537 KM i 750 Nm. Jak sugeruje nazwa, topowe wersja serii 8 będzie mieć napęd na cztery koła, lecz moc będzie przekazywana głównie na tylne koła. W trybie sportowym system stabilizacji toru jazdy będzie interweniował znacznie później.
Póki co nie znamy innych wariantów modelu, ale z pewnością pojawi się odmiana bez oznaczenia M. Prawdopodobnie będzie się nazywać 840i, być może zobaczymy też wersję hybrydową. Pozostaje nam czekać na kolejną dawkę szczegółów. Już wiadomo, że samochód zadebiutuje w połowie czerwca podczas 24-godzinnego wyścigu w Le Mans.