Wróżymy z fusów - jakie będzie Porsche 991 Turbo, GT3 i GT2?
Porsche powoli karmi nas nowościami dotyczącymi modelu 991. Po wielu miesiącach oglądania wyłącznie zamaskowanego 911 niedawno wreszcie przyszedł czas na prezentację auta. Obecnie generacja 991 jest już w podstawowej wersji dostępna w salonach. Pytanie - co dalej? Odpowiedzi na nie próbuje udzielić Mike Duff.
13.01.2012 | aktual.: 07.10.2022 18:52
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Porsche powoli karmi nas nowościami dotyczącymi modelu 991. Po wielu miesiącach oglądania wyłącznie zamaskowanego 911 niedawno wreszcie przyszedł czas na prezentację auta. Obecnie generacja 991 jest już w podstawowej wersji dostępna w salonach. Pytanie - co dalej? Odpowiedzi na nie próbuje udzielić Mike Duff.
Najnowszą pokazaną światu odmianą 991 jest otwarta Carrera. Kabriolet od Porsche trafi do salonów najprawdopodobniej wiosną tego roku. Magnezowa konstrukcja i składany kompozytowy dach czynią to auto lekkim i zwinnym. W połączeniu z ponad 3-litrowym motorem daje to ogromną frajdę z jazdy. To jednak dopiero początek przygody z nowym modelem Porsche. Już jesienią tego roku można spodziewać się odmian najnowszej 911 z napędem na wszystkie koła - Carrery 4 i 4S. Najlepsze jednak czeka nas jeszcze później.
911 Turbo - 2013
Podobnie jak obecna doładowana 997, nadchodzące 911 Turbo będzie nieco szersze niż podstawowy model. Już po pierwszych zdjęciach szpiegowskich widać było, że wlot powietrza w tylnych nadkolach będzie atrybutem również tej generacji. 3,6-litrowa jednostka z turbosprężarkami w układzie twin turbo będzie rozwijać prawdopodobnie około 520 KM, co pozwoli rozpędzić ją do 100 km/h w mniej niż 3 s. Do osiągnięcia tego czasu powinien się przyczynić również napęd na cztery koła, skrzynia PDK i system launch control.
911 GT3 - 2013
W tym samym roku, w którym nadejdzie odmiana Turbo, można oczekiwać również wersji GT3. Sportowa maszyna pozwoli w spartańskich warunkach rozkoszować się doskonałymi osiągami mimo mocy mniejszej niż w doładowanej 911. Początkowo przypuszczano, że ostra wersja 991 będzie wyposażona w nową, 7-biegową skrzynię Porsche, ale według przecieków GT3 testowane jest z dwusprzęgłową przekładnią PDK.
911 GT2 - 2014
Na koniec wisienka na torcie, jakim jest model 911. Napęd na tylną oś, potężna wariacja na temat motoru z wersji Turbo, duży tylny spojler, szerokie nadwozie - GT2. Na wizualizacji 911 z przodem przeszczepionym z modelu 918 Spyder prezentuje się naprawdę dobrze. Problem tylko w tym, że Porsche nawet nie wspomniało słowem o planach budowy tej odmiany. Tak więc nie tylko moc przekraczająca 600 KM pozostaje w swerze spekulacji, ale również samo pojawienie się tej wersji.
Niestety przyszłość modelu 991 musimy teraz pozostawić w sferach spekulacji. Zapewne minie jeszcze trochę czasu, zanim Porsche oficjalnie przedstawi swoje kolejne dzieła sztuki mechanicznej. Tym czasem zapraszam Was do odwiedzenia forum Autokult.pl:
Źródło: TeamSpeed