Wrap Works Astra OPC Nürburgring Edition (2013)

Spośród 835 egzemplarzy Opla Astry OPC Nürburgring Edition jeden jest jeszcze bardziej wyjątkowy. To auto przerobione przez firmę Wrap Works. Wóz ma nie tylko oklejone nadwozie, ale przeszedł też kilka zmian mechanicznych.

Wrap Works Astra OPC Nürburgring Edition (2013)
Olgierd Lachowski

24.04.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:23

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Przy tak wielkiej produkcji, jaką wykazuje się co roku Opel, 835 samochodów, które są inne od pozostałych, to naprawdę wyjątek. Takim właśnie jest Astra OPC Nürburgring Edition. Niestety, jeśli ktoś liczył na to, że te kilkaset aut będzie dysponowało jakimś niewiarygodnie mocnym silnikiem, to się rozczaruje. To prawda, że 240 KM to wynik niezły jak na kompaktowy samochód z przednim napędem, ale to żadna rewelacja. Ba, nawet, gdy ta Astra wchodziła do produkcji, nie była czymś nadzwyczajnym.

Obraz

Pod maską Opla tkwił i nadal tam się znajduje 2-litrowa 4-cylindrowa jednostka napędowa z turbodoładowaniem. Wspomniane 240 KM mocy przy 5600 obr./min i 320 Nm momentu obrotowego przy 2400 obr./min gwarantowały hatchbackowi przyspieszenie do setki w 6,40 s i prędkość maksymalną 244 km/h.

W kwestii parametrów silnika i osiągów Astry na drodze nic się nie zmieniło. Jedyna różnica pośrednio związana z motorem to, po ingerencji mechaników Wrap Works, nowy sportowy układ wydechowy Remus.

Obraz

Pozostałe modyfikacje techniczne przeprowadzone przez niemiecki warsztat dotyczą podwozia. W miejscu seryjnych sprężyn pojawiły się krótsze sportowe odpowiedniki Eibacha, na tylnej osi zamontowano regulowany stabilizator Whiteline, a z kolei z przodu wstawiono zaciski hamulcowe ATE.

Najwięcej pracy wymagało nadwozie. Jest ono oklejone folią o różnej fakturze i barwie. Wrap Works podkreśla, że Opel został doszczętne rozebrany celem oklejenia, co oczywiście podniosło koszty wykonania tej czynności, ale i poprawiło efekt.

Obraz

Wymieniono również koła na 18-calowe felgi o szerokości 8,0” z oponami o rozmiarach 225/45 R 18 z przodu i z tyłu oraz zainstalowano 4-punktowe pasy bezpieczeństwa Schroth.

Prezentowany na zdjęciach Opel Astra jest 56. egzemplarzem limitowanej serii. Wrap Works nie określiło, ile chce przerobić takich aut.

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1998 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 240 KM przy 5600 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 120,12 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm przy 2400 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 321 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 278 mm
  • Koła przednie: 8,0 x 18”
  • Koła tylne: 8,0  x 18”
  • Opony przednie: 225/40 R 18
  • Opony tylne: 225/40 R 18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1393 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,80 kg/KM
  • Długość: 4290 mm
  • Szerokość: 1753 mm
  • Rozstaw osi: 2614 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,40 s
  • Prędkość maksymalna: 244 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/16]

Źródło: Wrap Works

Komentarze (0)