Wnętrze Roku Wirtualnej Polski 2025: Hyundai Inster
Dla tych, dla których liczy się wnętrze, mamy w plebiscycie Samochodu Roku Wirtualnej Polski oddzielną kategorię. W tym roku wygrał w niej samochód, który wykorzystał tę przestrzeń w najbardziej wydajny sposób, a przy tym z największym polotem - dokładnie tak, jak oczekiwalibyśmy tego od współczesnej motoryzacji.
03.06.2025 20:33
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Plebiscyt Samochód Roku Wirtualnej Polski jest o tyle wyjątkowy, że wiele z jego kategorii ma nieostre, zaskakujące założenia. Jest to świadoma taktyka organizatorów, którzy chcą w ten sposób doprowadzić do nieoczywistych zestawień, a Czytelników do nowych, inspirujących obserwacji i wniosków.
Efekt ten szczególnie dobrze udało nam się osiągnąć właśnie w tej kategorii. W tym roku przyjęliśmy do niej osiem zgłoszeń nowości z polskiego rynku, wśród których znalazły się między innymi się kamper (prawdziwy dom na kołach - Volkswagen California), duży model dostawczy z nowoczesnymi multimediami Renault Master, oraz wyposażone w gustowne kokpity, modne crossovery BAIC Beijing 7, Cupra Terramar, Ford Capri, Mazda CX-80 i Peugeot E-5008.
Z tak eklektycznego grona wybraliśmy projekt radykalnie wyróżniający się na ich tle: bezkompromisowo kompaktowego (tylko 382,5 cm długości i 177,5 cm szerokości) i imponująco przestronnego w kabinie Hyundaia Instera. To model, który z tego grona w najbardziej wizjonerski sposób odpowiada na wyzwania stawiane przed dzisiejszą mobilnością i najpełniej wykorzystuje szanse dawane przez nowe technologie: w pełni elektryczny napęd i innowacyjne multimedia.
Nowość Hyundaia to samochód do centrum miasta, dlatego jego wnętrze jest jak dobrze zaprojektowana kawalerka. Patrząc na tego malucha z zewnątrz, aż nie sposób uwierzyć, że bez problemu pomieści on cztery dorosłe osoby i ich bagaże, a po sprytnej rearanżacji opracowanej przez producenta - dmuchany materac o długości 2 metrów! Czyli na weekend pod miastem też się nada, zwłaszcza z możliwością podłączania urządzeń do obecnego na pokładzie tradycyjnego gniazdka 230V…
To więcej niż dobre wnętrze - to lekcja dla całej motoryzacji, jak powinien wyglądać jej postęp. Twórcy Instera potrafili dostarczyć te rozwiązania, które przynoszą rzeczywistą korzyść dla użytkownika, ale byli też w stanie pominąć te, przez które nowe auta nieustannie stają się coraz większe, cięższe i droższe. I to jest dopiero sztuka!