Wiesz, ile kosztuje BMW i8? Dwa razy taniej można kupić szybsze auto

Nowe BMW i8 to supersamochód, który coraz częściej widać na polskich drogach. Pokazuje, że nie każdemu zależy na dużym, ryczącym silniku, a hybrydy są coraz bardziej modne, nawet w gronie bardzo szybkich aut. Ile kosztuje ten model i co ma na pokładzie?

Nowe BMW i8 jest dostępne w wersji Coupe i Roadster. Ten drugi rzecz jasna jest wyraźnie droższy.
Nowe BMW i8 jest dostępne w wersji Coupe i Roadster. Ten drugi rzecz jasna jest wyraźnie droższy.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

09.07.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

BMW i8 Coupé w polskim salonie można kupić za 636 800 zł, natomiast otwarta wersja Roadster kosztuje 700 100 zł. Pewnie zastanawiacie się, co jest na liście wyposażenia?

Samochód jest napędzany hybrydowym napędem generującym moc systemową 374 KM, zatem stosunkowo niewiele jak na wygląd, który sugeruje niesamowite osiągi. Te wcale nie są rewelacyjne. Przyspieszenie do setki zajmuje 4,4 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Jak na superauto, BMW i8 jest stosunkowo tanie. Jednak mocy nie ma tyle co Ferrari.
Jak na superauto, BMW i8 jest stosunkowo tanie. Jednak mocy nie ma tyle co Ferrari.© fot. mat. prasowe

Dla porównania, kosztujący dwa razy mniej model tej samej marki – BMW M2 – ma tylko o 4 KM słabszy silnik, ale przyspiesza do setki w czasie 4,3 s jeżeli wyposażyć go w automatyczną skrzynię biegów. Różnica polega na tym, że według deklaracji producenta spala aż 8,5 l/100 km, podczas gdy BMW i8 tylko 2,1 l/100 km. Czy to problem?

Nawet gdyby brać te wartości zupełnie na poważnie, to licząc tylko paliwo, zakup BMW i8 zwróci się po przejechaniu ponad miliona kilometrów.

Przejdźmy jednak do bardziej poważnego tematu, a zatem tego, co BMW i8 oferuje klientowi. Wydaje się, że przy tak wysokiej cenie, standard wyposażenia powinien być bardzo bogaty. Wnętrze może mieć tapicerkę skórzaną lub materiałową, a na życzenie dwie opcjonalne stylizacje wnętrza za 12-14 tys. zł.

Supersamochód, czy po prosty superhybryda? Jest zasadnicza różnica pomiędzy tym autem, a modelami Astona Martina, Ferrari czy Lamborghini.
Supersamochód, czy po prosty superhybryda? Jest zasadnicza różnica pomiędzy tym autem, a modelami Astona Martina, Ferrari czy Lamborghini.© fot. mat. prasowe

Koszt opcjonalnego lakieru to 3494-7643 zł, w zależności od odcienia. W konfiguratorze BMW – tak na marginesie fatalnym – nie ma tego za wiele. Jedynie pięć lakierów, w tym dwa białe i dwa szare. Tyle samo jest obręczy kół w cenach od 6551 do 7861 zł. Wszystkie 20-calowe.

Auto można doposażyć w kilka opcji, z czego najciekawsze to laserowe reflektory za 27 513 zł czy listwy ozdobne wnętrza z kompozytów węglowych za 8516 zł. Na liście jest też pakiet dodatkowych schowków czy system imitujący dźwięk silnika na zewnątrz, co ma za zadanie chronić pieszych gdy i8 jedzie bezszelestnie.

Taka konfiguracja wnętrza to koszt dokładnie 14 412 zł
Taka konfiguracja wnętrza to koszt dokładnie 14 412 zł

Natomiast do wyposażenia standardowego należą ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z funkcją hamowania, asystent świateł drogowych, system informowania o ograniczeniach prędkości czy kamera cofania pokazująca widok pojazdu z góry. Na pokładzie są też podgrzewane siedzenia, nawigacja i wyświetlacz head-up.

Konfigurowanie samochodu można spokojnie zakończyć kwotą rzędu 700-750 tys. zł.

Na koniec jeszcze szybki podgląd konkurencji. Jakie samochody można kupić w cenie BMW i8?

  • BMW M5 Competition (625 KM) - 565 000 zł
  • Mercedes-AMG Roadster (557 KM) - 616 000 zł
  • Porsche 911 Carrera 4 S (420 KM) - 592 740 zł
Źródło artykułu:WP Autokult
BMWBMW i8segment s
Komentarze (4)