Więcej, więcej mocy! – Wheelsandmore R8 GT Supersport Edition (2011)
Właśnie zwiększenie ilości koni pod maską było jedną z najważniejszych kwestii dla firmy tuningowej z Niemiec. Ale to tylko jeden z kilku priorytetów. A co więcej zmieniło się w tym wozie?
17.08.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:10
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zmienił się odrobinę wygląd. Pojawiła się nieco zmodyfikowana osłona chłodnicy, inne rury wydechowe oraz 20-calowe koła z 6-ramiennymi felgami 6Sporz[sup]2[/sup]. Z przodu mają one szerokość 9,5”, a z tyłu 11,0”. Opony Continental Sport Contact 5P mają rozmiar 245/30 R 20 na kołach przednich i 295/25 R 20 na tylnych. Za komplet kół trzeba zapłacić 8277 euro (bez podatków).
Bolid z Ingolstadt został zaopatrzony w sportowe zawieszenie KW z systemem unoszenia przedniej osi. Za pomocą jednego przycisku można unieść ją o 40 mm, co może uchronić przed ewentualnymi uszkodzeniami przedniego spojlera przy podjeżdżaniu pod krawężnik.
Na zawieszenie składają się sztywniejsze sprężyny i amortyzatory o regulowanej charakterystyce, dzięki czemu każdy klient może indywidualnie do swoich potrzeb dostroić samochód. Wraz z instalacją takie zawieszenie kosztuje 7562 euro (bez VAT).
Trudno narzekać na osiągi Audi R8 GT. Dzięki 10-cylindrowemu silnikowi o mocy 560 KM przy 8000 obr./min, ważący 1525 kg niemiecki wóz przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,60 s, a jego prędkość maksymalna to 320 km/h.
Jeśli jednak nabywca samochodu nie jest do końca zadowolony może zlecić firmie Wheelsandmore polepszenie parametrów jednostki napędowej. Inżynierowie zmienią układ wydechowy na lżejszy o 40% zestaw z wyposażonymi w 100 lub 200 cel konwerterami katalitycznymi oraz zaworem regulacyjnym zmieniającym natężenie dźwięku wydobywającego się z rur wydechowych. Wart 4739 euro (bez VAT, ale wraz z instalacją) „wydech” dodaje 15 KM mocy R8 GT.
Drugim elementem, którym zajmą się specjaliści z firmy tuningowej w ramach usprawniana jednostki silnikowej jest komputer sterujący silnikiem. Ta kosztująca 2942 euro modyfikacja podniesie moc motoru o 35 KM.
Łącznie silnik będzie miał 611 KM mocy i 585 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Według Wheelsandmore lepsze parametry „serca” Audi przekładają się na skrócenie czasu przyspieszania do 100 km/h z 3,60 s do 3,30 s oraz na zwiększenie prędkości maksymalnej do 335 km/h.
Za wszystkie ulepszenia właściciel samochodu będzie musiał zapłacić 23 520 euro i doliczyć jeszcze do tej sumy podatek. Czy warto, niech każdy rozstrzygnie sam. Niewątpliwie już nabycie jednego z zaledwie 333 seryjnych egzemplarzy bardzo podnosi prestiż właściciela, a poddanie tego auta tuningowi sprawi, że z pewnością nie spotka on więcej, jak kilka podobnych jego autu samochodów.
Dane techniczne
- Typ: V10, 90supo/sup
- Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 611 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 117,41 KM/l (seryjny – 107,61 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 585 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm
- Koła przednie: 9,5 x 20” 6Sporzsup2/sup
- Koła tylne: 11,0 x 20” 6Sporzsup2/sup
- Opony przednie: 245/30 R 20
- Opony tylne: 295/25 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1525 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,50 kg/KM (seryjny – 2,72 kg/KM)
- Długość: 4435 mm
- Szerokość: 1930 mm
- Rozstaw osi: 2650 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,30 s
- Prędkość maksymalna: 335 km/hblock position=\inside7468/block
Źródło: Wheelsandmore