Wheelsandmore Audi R8 V10 B3AST (2016)
Tuner Wheelsandmore przygotował kilka pakietów zwiększających moc nowego Audi R8.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Za bazę posłużyło R8 w wersji V10 Plus. W tej odmianie standardowo jeszcze świeży sportowiec z Niemiec generuje z 5,2-litrowej jednostki V10 aż 610 KM i 560 Nm, co pozwala rozpędzić się tym wozem do 100 km/h w 3,2 s, a do 200 w 9,9. Prędkość maksymalna Audi R8 V10 Plus wynosi 330 km/h.
Podstawowy pakiet modyfikacji nie dodaje za wiele do puli dostępnych koni mechanicznych. Minimalny przyrost mocy wynosi 35 KM, a momentu obrotowego 25 Nm. Drugi pakiet już zdecydowanie będzie zauważalny pod prawą stopą. Dostajemy w nim 167 dodatkowych koni mechanicznych i 140 Nm.
Trzeci poziom, którym R8 od Wheelsandmore faktycznie zasłużyło sobie na przydomek Bestia, wyciska z widlastej dziesiątki 240 dodatkowych koni mechanicznych i 170 Nm momentu obrotowego. W sumie z tym pakietem R8 dysponuje mocą 850 KM. Przyrost mocy został tu uzyskany z pomocą sprężarki. Wheelsandmore zastosowało w 5,2-litrowym silniku V10 FSI nowe, bardziej wytrzymałe tłoki, kute korbowody i specjalnie przygotowany układ wydechowy z zaworami regulującymi przepływ spalin.
Zobacz także
Audi R8 B3AST ma na pokładzie także regulowane sportowe zawieszenie z możliwością hydraulicznego podnoszenia nadwozia na przedniej osi. Gotowy wóz osadzono na 20- i 21-calowych kutych felgach z oponami Continental Sport Contact 5P.
Niestety, Wheelsandmore nie podaje jak zmieniły się osiągi mocarnego, niemieckiego wozu sportowego. Można jednak przypuszczać, że dodatkowe 240 KM pozwoliło na zejście z czasem przyspieszenia do setki na poziom przynajmniej okrągłych 3 sekund.