Poradniki i mechanikaWartość rezydualna pojazdów segmentu C – diesel

Wartość rezydualna pojazdów segmentu C – diesel

Auta kompaktowe to jeden z najbardziej różnorodnych segmentów, jeśli chodzi o profil użytkownika. Przeanalizowaliśmy wartość rezydualną opierając się tym razem na środkach lokomocji napędzanych jednostkami Diesla, które zaczynają ustępować pola benzyniakom.

SEAT Leon
SEAT Leon
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Seat
Autokult Biznes

04.07.2016 | aktual.: 30.03.2023 11:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W ostatnich latach obserwujemy bardzo ciekawy trend w segmencie samochodów kompaktowych - rosnącą sprzedaż wersji z silnikiem benzynowym kosztem silników napędzanych olejem napędowym. Wynika to z co najmniej kilku czynników. Przede wszystkim oferta jednostek benzynowych jest coraz bogatsza. Zmianie uległa również ich charakterystyka – nie są to już ociężałe, powolne i dużo palące jednostki wolnossące, ale często już zwinne i bardzo ekonomiczne silniki turbodoładowane.

Grupa VW najlepsza

Niemałą rolę w popularności silników benzynowych odgrywa niższa od diesli cena zakupu. Zresztą jednostki na olej napędowy mają coraz większe problemy, aby spełnić wyśrubowane normy emisji spalin. Kolejny czynnik działający na korzyść benzyniaków dotyczy opinii związanej z dieslami – potencjalni nabywcy mają spore obawy przed ewentualnymi skutkami usterek – dotkliwymi dla portfela właściciela samochodu. Uwaga ta dotyczy oczywiście również zakupów aut używanych.

Analizując procentowe wartości rezydualne segmentu pojazdów kompaktowych z silnikami Diesla, szybko dojdziemy do wniosku, że ranking jest nieco inny niż w przypadku jednostek benzynowych. Pierwsza trójka ma rodowód z Grupy Volkswagena, a na czele znajdują się Seat Leon i Škoda Octavia.

Za nimi Volkswagen Golf, Kia cee’d, Toyota Auris i Opel Astra. Różnice między miejscem pierwszym a szóstym to jedynie 0,9 punktu procentowego, co pokazuje jak duża panuje konkurencja w tym segmencie.

Wybór dla klienta jest ogromny i pewnie nie jeden kupujący długo nie może się zdecydować co wybrać, szczególnie w przypadku firm, w których coraz więcej menedżerów i właścicieli nie patrzy tylko na cenę zakupu, lecz liczy całkowity koszt użytkowania samochodu.

Diesle na długie przebiegi

Porównując auta segmentu C do innych grup pojazdów, trzeba stwierdzić, że importerzy mają bardzo ciekawe propozycje, zarówno pod względem produktowym, jak i spadku wartości. Samochody te dobrze trzymają wartość, a obecnie poszukiwane są zwłaszcza te z silnikiem benzynowym.

Dlatego jeżeli przedsiębiorca nie planuje robić nadzwyczaj wysokich przebiegów rocznych (np. przeznaczając auto głównie do jazd miejskich), powinien rozważyć zakup pojazdu właśnie z takim rodzajem silnika. Z drugiej strony dla flot, których auta pokonują rocznie 40 tys. czy 50 tys. kilometrów, kompaktowe samochody na olej napędowy będą świetnym rozwiązaniem.

Kierownik Działu Badania Rynku w firmie Eurotax. Z firmą EurotaxGlass's związany od 2000 roku. Odpowiedzialny za dział przygotowujący produkty do identyfikacji, wyceny oraz prognozy wartości dla pojazdów nowych i używanych na rynku polskim. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Fascynat zarówno czterech, jak i dwóch kółek.

Bartłomiej Binkiewicz (Eurotax)Bartłomiej Binkiewicz (Eurotax)
Opis autaCena zakupu przy prognozowaniu RV przez Eurotax (zł)Wartość RV procentowoWartość RV kwotowo (zł)
Wartość rezydualna aut kompaktowych napędzanych olejem napędowym, po 36 miesiącach i przebiegu 120 000 km
SEAT Leon, 1.6 TDI Ecomotive, moc 110 KM, wyposażenie Reference, kombi, manualna skrzynia biegów82 80052,643 536
Skoda Octavia, 1.6 TDI, moc 110 KM, wyposażenie Ambition, kombi, manualna skrzynia biegów88 80052,646 690
Volkswagen Golf VII, 1.6 TDI BMT, moc 110 KM, wyposażenie Trendline, kombi, manualna skrzynia biegów85 90052,445 044
Kia cee´d, 1.6 CRDi, moc 110 KM, wyposażenie M, kombi, manualna skrzynia biegów72 5405237 684
Toyota Auris, 1.6 D-4D, moc 112 KM, wyposażenie Premium, kombi, manualna skrzynia biegów89 90051,946 658
Opel Astra V, 1.6 CDTI, moc 110 KM, wyposażenie Enjoy, kombi, manualna skrzynia biegów81 70051,742 272
Peugeot 308 SW, 1.6 BlueHDi, moc 120 kM, wyposażenie Active, kombi, manualna skrzynia biegów88 4004842 398
Hyundai i30, 1.6 CRDi BlueDrive, moc 110 KM, wyposażenie Classic +, kombi, manualna skrzynia biegów78 90046,736 879
Renault Megane, 1.5 dCi Energy, moc 110 KM, wyposażenie Intens, kombi, manualna skrzynia biegów79 60045,336 072
Ford Focus, 1.5 TDCi, moc 120 KM, wyposażenie Trend, kombi, manualna skrzynia biegów83 7404537 683
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (7)