Poradniki i mechanikaW tym tygodniu zmień opony na zimowe. To najlepszy czas

W tym tygodniu zmień opony na zimowe. To najlepszy czas

Jeśli jeszcze zastanawiacie się nad zmianą opon na zimowe, to jest już ten czas. Najlepiej zrobić to w tym tygodniu, by nie spotkać się z przykrą niespodzianką. Pogoda jest dość jednoznaczna, by dłużej zwlekać w tym temacie.

Teraz najlepiej zmienić opony na zimowe, bo potem będą kolejki. A i pogoda już się nie poprawi
Teraz najlepiej zmienić opony na zimowe, bo potem będą kolejki. A i pogoda już się nie poprawi
Źródło zdjęć: © fot. Aleksander Ruciński
Marcin Łobodziński

08.11.2021 | aktual.: 14.03.2023 14:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zasada jest prosta – opony powinno się zmienić na zimowe wtedy, kiedy średnia dobowa temperatura przez kilka dni utrzymuje się na poziomie 7 st. C lub niższym. Patrząc na prognozę pogody na ten tydzień, wszystko wskazuje na to, że właśnie teraz warto wymienić opony. Średnie dzienne temperatury wahają się od 8 do 10 st. C, a nocą mamy nawet okolice 2-3 st. C. Bywały też i przymrozki.

Przyszły tydzień ma być jeszcze chłodniejszy, a końcówka listopada to już przymrozki nocą i opady śniegu w dzień. Nawet jeśli w połowie miesiąca ma być dość słonecznie i pogodnie, to warto pamiętać, że nad ranem czy późnym wieczorem temperatury są niskie, a na asfalcie może pojawić się nawet lód. W takich warunkach zimówki są po prostu lepsze od opon letnich.

Dlaczego ten tydzień?

Ponieważ warsztaty zajmujące się zmianą opon nie są jeszcze zajęte. Będą wtedy, kiedy spadnie pierwszy śnieg. Kolejek nie ma, można umawiać się prawie na każdy dzień — sprawdzone. Pogoda jest jeszcze dla wielu kierowców "zbyt letnia".

Mam całoroczne – nie mój problem

Prawie się z tym zgodzę, ale jeśli jeździsz na oponach całorocznych już któryś rok, to polecam sprawdzić, ile jeszcze zostało bieżnika oraz czy opony nie są pocięte (np. od wewnątrz). Z 5-milimetrowym bieżnikiem warto już pomyśleć o zakupie nowego kompletu, a jeśli ten ma 4 mm, to na śniegu czy błocie pośniegowym mogą nie dać rady. Niestety, to nie do końca jest tak, że opony całoroczne to opony bezobsługowe.

Komentarze (12)