Volvo daje Amerykanom dożywotnią gwarancję na części zamienne
Amerykańscy dilerzy Volvo mają poważną kartę przetargową na swoje samochody za Oceanem. Jest nią dożywotnia gwarancja na nowe samochody. Wszystko w ramach programu Pay Once and Never Pay Again.
13.07.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
„Zapłać raz i nigdy więcej” - tak brzmi hasło marki Volvo za Oceanem. Szwedzki producent zdecydował się na dożywotnią gwarancję na samochody, jednak działać ma ona w specyficzny sposób.
Klienci płacą za samochód i później za jego okresowe przeglądy w ASO jak w przypadku każdej innej gwarancji ograniczonej czasowo lub limitem przebiegu. Jeśli po upływie standardowego okresu gwarancyjnego dojdzie do awarii któregoś z podzespołów auta to po jego odpłatnej naprawie w ASO klient uzyskuje na niego dożywotnią gwarancję. Oznacza to, że jeśli coś popsuje się więcej niż jeden raz to każda kolejna naprawa zostanie przeprowadzona bezpłatnie.
W ten sposób Volvo chce utworzyć nowy, lepszy wizerunek marki premium. Na chwilę obecną taki ruch zdecydowano się tylko w Stanach Zjednoczonych. Nie zdziwimy się jednak, że za jakiś czas podobnie będzie w Europie.
W rzeczywistości może nie być jest tak kolorowo, jak mogłoby się wydawać. Chęć korzystania z dożywotniej gwarancji na części to jednocześnie dożywotnie związanie się z marką i autoryzowanym serwisem, w którym trzeba będzie cały czas robić przeglądy i wszystkie naprawy, również te, których gwarancja nie obejmuje. Każda wymiana płynów, klocków hamulcowych czy amortyzatorów tylko w autoryzowanym serwisie? To hasło być może powinno brzmieć: „Zapłać raz i płać nam do końca”. Czy Wy chcielibyście dostać od importera dożywotnią gwarancję?