Volvo chce zostawić przy życiu klasyczne sedany i kombi. Mercedes wręcz przeciwnie

SUV-y opanowały współczesny rynek, stopniowo wypierając klasyczne nadwozia. Niemieckie media powołują się na przykład Mercedesa, który ma odchodzić od praktycznych kombi. W przeciwieństwie do Volvo, które zapowiedziało rozwój takich nadwozi.

Volvo zamierza nadal produkować takie nadwozia
Volvo zamierza nadal produkować takie nadwozia
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

11.01.2022 | aktual.: 14.03.2023 13:44

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Dwie marki z wyższych segmentów rynku i dwa zupełnie różne spojrzenia na przyszłość. Volvo zamierza rozwijać nadwozia typu sedan i kombi, Mercedes z kolei ma zrezygnować z tych drugich - wynika z doniesień publikowanych w zagranicznych mediach.

Zacznijmy od Szwedów, o których zrobiło się głośno za sprawą wywiadu szefa Volvo, Håkana Samuelssona, udzielonego magazynowi Autocar. Samuelsson, który właśnie ustępuje ze stanowiska zdradził, że SUV-y XC są priorytetem marki. Nie oznacza to jednak porzucenia klasycznych linii S i V.

  • Kolejne generacje modeli S i V (sedanów i kombi) są już w drodze. Będą jeszcze atrakcyjniejsze od dotychczasowych za sprawą dynamicznych linii - powiedział szef Volvo. Dodał przy tym, że spodziewa się "mniej kanciastych kształtów", co ma zagwarantować lepsze parametry aerodynamiczne, a co za tym idzie, większą wydajność.

Warto wspomnieć, że Volvo chce stać się w pełni elektryczną marką jeszcze przed końcem dekady. Niewykluczone więc, że w gamie znajdzie się miejsce dla kolejnych odsłon częściowo wykorzystujących silnik spalinowy. Możliwe, że będę to właśnie wspomniane sedany i kombi - donosi Autocar.

Tymczasem konkurencyjny Mercedes zamierza podobno porzucić koncepcję kombi - wynika z doniesień magazynu Automobilwoche. Powodem są preferencje klientów z Chin, którzy stanowią główną grupę odbiorców Daimlera, lecz niespecjalnie lubują się w pudełkowatych kształtach. Zdecydowanie bardziej wolą długie sedany oraz oczywiście SUV-y.

Zdaniem niemieckich mediów, redukcje dotkną nawet modnie wystylizowanych propozycji takich jak CLA Shooting Brake, które wedle zapowiedzi ma zniknąć w 2025 roku. Kombi podobno nie znajdziemy również w kolejnej odsłonie Klasy C. Jedynym wyjątkiem ma być Klasa E, choć też nie wiadomo, jak długo.

Tak czy inaczej - wiele wskazuje, że w najbliższych latach populacja kombi zostanie znacząco uszczuplona. Chętni na takie auta nie powinni więc zwlekać z zakupem.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (5)