Volkswagen znów wstrzymuje produkcję w fabrykach. Powodem nie jest jednak bezpieczeństwo pracowników

Pierwsze fabryki wstrzymane z powodu epidemii koronawirusa zaczęły wracać do pracy. Niestety, okazuje się, że niektóre wystartowały zbyt wcześniej. Ponownie muszą one zawiesić działalność, choć powód jest inny niż wcześniej.

Wstrzymanie produkcji dotyczy m.in. nowego Golfa
Wstrzymanie produkcji dotyczy m.in. nowego Golfa
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

13.05.2020 | aktual.: 22.03.2023 11:35

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu jest odpowiedzialna za produkcję m.in. nowego Golfa VIII, Tourana, Tiguana oraz Seata Tarraco. Przez kilka tygodni taśmy montażowe były zatrzymane z powodu epidemii koronawirusa. Choć praca została już przywrócona, odbywa się ona w mniejszej liczbie zmian.

Teraz okazuje się, że zakład będzie musiał przez kilka dni znowu zatrzymać maszyny. Powodem takiej decyzji jest znacznie niższe zainteresowanie samochodami oraz znaczny spadek sprzedaży. W kwietniu Volkswagen m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji czy Hiszpanii sprzedał zaledwie kilka pojazdów. Jak donosi portal Automobilwoche, wstrzymanie produkcji nie dotyczy wyłącznie tej jednej fabryki.

Zwróciłem się więc do rzecznika prasowego Volkswagen Poznań z pytaniem o ewentualne zawieszenie produkcji tamtejszych zakładów.

  • Po 5-tygodniowej przerwie do pracy wróciła ¼ pracowników, a produkcja samochodów odbywa się z wykorzystaniem 20 proc. mocy produkcyjnych w systemie jednozmianowym. Sytuacja jest jednak bardzo dynamiczna, dlatego na bieżąco obserwujemy zachowanie rynku i jesteśmy w każdej chwili gotowi dopasować produkcję do realiów – mówi w rozmowie z Autokult.pl Patrycja Kasprzyk, rzecznik prasowy Volkswagen Poznań.
  • Decyzja o ewentualnym zwiększeniu mocy produkcyjnych będzie zależała od stabilnych łańcuchów dostaw, a także popytu na pojazdy – dodaje.

Problem może się w najbliższym czasie utrzymać

Powrót do pełnej mocy produkcyjnej, może być w najbliższym czasie niemożliwy także w innych zakładach z tego samego powodu. Choć kolejne koncerny uruchamiają swoje fabryki, wszystkie pracują w niższym wymiarze pracy. 12 maja do taśm wrócili pracownicy fabryki silników PSA w Tychach. Z kolei zakład Fiata w tym samym mieście ogłosił przestój co najmniej do 18 maja.

W ciągu ostatnich dwóch miesięcy zainteresowanie nowymi pojazdami drastycznie spadło na całym świecie. Na przykład w kwietniu, w Indiach nie sprzedano ani jednego samochodu. Z kolei we Włoszech odnotowano spadek rejestracji nowych samochodów o ponad 85 proc. Według danych IBRM Samar w zeszłym miesiącu w Polsce spadek rejestracji wynosił 67 proc.

Komentarze (18)