Volkswagen T6.1 ABT to mikrobus, jakiego potrzebujemy

Dostawczaki i mikrobusy nieczęsto goszczą w tuningowych warsztatach. Wyjątkiem od tej reguły jest jednak Ford Transit oraz Volkswagen Transporter. Najnowsza odsłona tego drugiego właśnie trafiła w ręce specjalistów z ABT, dzięki czemu zyskała nie tylko większą moc i zmodyfikowane podwozie, ale również ciekawszy wygląd.

Wygląda dobrze, a jeździ jeszcze lepiej - oczywiście jak na auto tego segmentu.
Wygląda dobrze, a jeździ jeszcze lepiej - oczywiście jak na auto tego segmentu.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

17.01.2020 | aktual.: 22.03.2023 16:40

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Topowe odmiany Volkswagena T6.1 wyglądają dobrze już w serii. Szczególnie gdy tak jak w opisywanym przypadku są ubrane w interesujące, biało-czerwone połączenie kolorystyczne. Specjaliści z ABT nie byliby jednak sobą, gdyby nie dorzucili choć kilku detali poprawiających prezencję. W opisywanym przypadku są to czarne felgi dostępne w rozmiarze 19 lub 20 cali.

Nowe obręcze dobrze komponują się z nadwoziem za sprawą znacząco zmniejszonego prześwitu. Niemiecki tuner oferuje sprężyny pozwalające dość radykalnie zbliżyć się do asfaltu. Najłagodniejsza opcja redukuje prześwit o 40 mm. Bardziej wymagający mogą do tego dorzucić kolejne 30 mm, choć wówczas T6.1 zapewne straci sporo ze swoich walorów praktycznych.

Przejdźmy jednak do najważniejszego, czyli do napędu, który w projektach ABT gra zazwyczaj pierwsze skrzypce. Nie inaczej jest w tym przypadku, choć jak zwykle u tego tunera, nie ma co liczyć na spektakularne wzrosty. Jednakże dzięki temu korzystając z oferty ABT, w większości krajów nie musimy obawiać się o utratę fabrycznej gwarancji. Wiele pakietów tunerskich oferowanych jest za pośrednictwem sieci dealerskiej Volkswagena.

W tym przypadku pod maską znajdziemy dwulitrowego turbodiesla, który w serii generuje bardzo przyzwoite 200 KM mocy. Dzięki chiptuningowi udało się zwiększyć tę wartość do 230 KM, co w połączeniu z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 490 Nm zapewnia naprawdę przyzwoite osiągi. Z pewnością w mikrobusie nie potrzeba nic więcej. Oczywiście ABT jest w stanie przygotować ofertę także dla innych jednostek napędowych dostępnych w gamie Volkswagena.

Komentarze (5)