Volkswagen spodziewa się, że rok 2023 będzie trudniejszy niż obecny
Problemy natury ekonomicznej oraz inflacja to główne czynniki, które – zdaniem niemieckiego producenta – będą dyktowały warunki prowadzenia biznesu motoryzacyjnego w 2023 r. Myśleliście, że teraz będzie już z górki? Niekoniecznie.
18.12.2022 | aktual.: 18.12.2022 09:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Arno Antlitz, szef działu finansowego Volkswagena, w wywiadzie dla Bloomberg TV opowiadał o swoich przewidywaniach na rok 2023. W cytowanym przez "Automotive News Europe" wystąpieniu Antlitz powiedział, że Volkswagen będzie musiał obniżyć koszty stałe i poprawić produktywność, bo tylko takie posunięcia będą mogły zmniejszyć wpływ rosnących cen materiałów oraz energii. Jak stwierdził przedstawiciel niemieckiej marki, w 2023 r. należy spodziewać się wzrostu w dziedzinie motoryzacji, ale będzie on raczej jednocyfrowy.
Zdaniem Antlitza niedobór chipów i rosnące koszty produkcji będą głównymi problemami pierwszej połowy 2023 r. Z czasem jednak możliwe stanie się zwiększenie liczby produkowanych samochodów. Jak powiedział, Volkswagen ma wiele zamówień, które będą realizowane w pierwszej połowie roku. Z czasem coraz trudniej będzie niwelować rosnące koszty produkcji. Z tej wypowiedzi wynika, że choć być może nie od razu, ale w 2023 r. należy spodziewać się dalszych podwyżek cen samochodów.
Ważnym celem na rok 2023 będzie dla koncernu Volkswagena ustalenie na nowo tempa procesu elektryfikacji gamy. W ostatnich miesiącach trudności zewnętrzne przekładały się na opóźnienia we wprowadzaniu modeli Porsche i Audi. Teraz Olivier Blume, który od lipca 2022 r. jest prezesem koncernu Volkswagena, będzie musiał zrewidować ambitne plany swojego poprzednika, którego ambicją było nawiązanie konkurencyjnych relacji z Teslą.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Rok 2023 ma być dla Volkswagena okresem rozwiązywania problemów. Jednym z nich jest opanowanie problemów z oprogramowaniem samochodów. Kolejnym będzie zapewnienie sobie koniecznej liczby baterii samochodowych potrzebnych w perspektywie rozwoju produkcji takich pojazdów. Ostatnim mają być pogarszające się prognozy dotyczące sprzedaży aut w Chinach, Jak informuje "Automotive News Europe", w listopadzie 2022 r. Volkswagen o 14 proc. obniżył swój cel sprzedaży na tamtejszym rynku.