Volkswagen Grand California z Polski czy klasyczny kamper? Sprawdzamy, który jest lepszy
Campervan z Polski czy klasyczny kamper? Każda z konstrukcji ma swoje wady i zalety, ale która sprawdzi się lepiej w roli towarzysza wakacyjnych wypadów? Zachar Zawadzki postanowił to sprawdzić, porównując Volkswagen Grand California z Weinsbergiem bazującym na Peugeocie Boxerze.
28.05.2020 | aktual.: 01.10.2022 08:46
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Volkswagen Grand California to fabryczna propozycja koncernu Volkswagena. Pojazd jest produkowany w Polsce przez specjalny zespół składający się ze 160 pracowników. Za bazę do budowy modelu służy dostawczy Crafter z 2-litrowym silnikiem Diesla o mocy 177 KM i z 8-biegową przekładnią automatyczną. W topowej wersji dostaniemy nawet napęd na cztery koła.
Choć Grand Californię trudno określić mianem taniego auta, trzeba przyznać, że - jak na campervana o długości co najmniej 5986 mm, z kuchnią, łazienką i wygodnymi miejscami do spania - cena jest całkiem atrakcyjna. Za podstawowe wydanie trzeba bowiem zapłacić 279 677 zł brutto. Jak się okazuje, takie auto może być świetną alternatywą dla klasycznych kamperów budowanych przez specjalistyczne firmy.