Volkswagen Golf R400 będzie droższy od Audi RS3
Volkswagen Golf R400 już od długiego czasu wzbudza sporo emocji w środowisku miłośników niemieckiego kompaktu. Produkcja auta jest wciąż odkładana w czasie, co nie zmienia faktu, że nie stoi ona pod znakiem zapytania - Golf R400 na pewno powstanie. Im bliżej premiery produkcyjnej wersji, tym więcej do mediów będzie wypływać plotek na temat auta. Najnowsza z nich uchyla rąbka tajemnicy odnośnie ceny.
26.07.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:44
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dziennikarze francuskiej strony motoryzacyjnej L'Automobile Sportive twierdzą, że udało im się zdobyć garstkę informacji na temat nadchodzącego sportowego hatchbacka. Pierwsza z nich nie zaskakuje - Volkswagen Golf R400 będzie modelem o bardzo ograniczonej liczbie wyprodukowanych egzemplarzy.
Druga jest już znacznie ciekawsza. Francuzi twierdzą, że Volkswagen Golf R400 będzie droższy od Audi RS3. Z jednej strony może na to wskazywać moc samochodu. Przypomnijmy, że Audi RS3 Sportback dysponuje stajnią "jedynie" 367 KM, które rozpędza tę maszynę do 100 km/h w 4,3 s. Z drugiej strony Audi jest marką teoretycznie wyżej plasowaną w koncernie i dysponującą większa liczbą sportowych modeli, co już z założenia powinno wymuszać na Volkswagenie niższe ceny.
Jakiej kwoty można spodziewać się w przypadku Golfa R400? Audi RS3 zaczyna się w Polsce od poziomu 257 tys. zł. To by oznaczało, że przed nami najdroższy Volkswagen Golf w historii.
Wcześniejsze spekulacje, które bazują między innymi na wypowiedzi dyrektora do spraw napędów Volkswagena Heinza-Jakoba Neussera sugerują, że Golf R400 wcale nie będzie miał 400 KM. Moc podobno może zostać podbita w stosunku do konceptu nawet od kolejnych 20 KM. Z takimi parametrami i napędem na cztery koła możemy już rozważać możliwość zejścia z czasem przyspieszenia do 100 km/h poniżej pułapu 4 s. Z pewnością do tego zmierzają inżynierowie Volkswagena.
Pozostaje jeszcze data wejścia do produkcji niemieckiego superkompaktu. Najbardziej prawdopodobny jest rok 2017. Wtedy też można spodziewać się pojawienia się na rynku liftingu obecnej generacji popularnego Volkswagena.