Volkswagen Golf IV R32 rozdmuchany do 650 KM
Volkswagen Golf czwartej generacji po raz ostatni opuścił linię produkcyjną dekadę temu. To nie przeszkadza tunerom, by mocować się z jego najszybszą wersją: R32.
24.09.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:03
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Niemiecki tuner HPerformance wziął na warsztat Volkswagena Golfa IV R32. Jego 241-konny silnik V6 o pojemności 3,2 l stał się bazą do stworzenia prawdziwego potwora. Tuner zaczął od zmiany wału korbowego. O 0,2 l została zredukowana została pojemność skokowa silnika. Jednostkę uzbrojono w Turbosprężarkę Precision PT6235. Jej charakterystyka może być kontrolowana poprzez Boost-Controller, dzięki czemu 3-litrowe V6 z tego Golfa może rozwijać od 500 do 650 KM. Zmodyfikowany został także układ wydechowy.
Szybsze auto wymagało bardziej sprawnych hamulców, więc HPerformance zamontowało w Volkswagenie Golfie IV wydajniejszy układ hamulcowy. Poprawiono także zawieszenie. Pakiet zamontowany w tym sportowym kompakcie to zestaw komponentów od Bilsteina i H&R.
Cena modyfikacji wyniosła 20 tys. euro.