Volkswagen Arteon - poradnik kupującego w pigułce
Volkswagen Arteon może być z powodzeniem nazwany sportową odmianą Passata. Auto, które chce wejść do segmentu premium, wygląda na sporo droższe i takie jest w rzeczywistości. Którą wersją warto się zainteresować?
21.12.2017 | aktual.: 30.03.2023 11:11
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
VW Arteon - podstawowe informacje
Arteon to sposób na wskrzeszenie Volkswagena CC i jednocześnie próba wejścia marki Volkswagen do segmentu premium. Stylistycznie niemiecki producent trafił w dziesiątkę i bez większego wstydu wywindował cenę na poziom, do którego Passatowi trochę brakuje, za to gra w tej samej lidze co Audi, BMW czy Mercedes.
Warto zauważyć, że VW Arteon odcina się nieco od swojego tańszego kuzyna nie tylko specyfikacjami wyposażenia, ale także wersjami silników benzynowych. Jednak to potrwa tylko chwilę, zanim Passat dostanie te same jednostki napędowe. Z drugiej strony Arteon oferuje typową dla Volkswagena dużą przestrzeń, w tym bagażową, komfort i wzorową ergonomię.
Debiut: 2017 r.;
Segment: D;
Nadwozie: liftback;
Wymiary: 4862x1871x1450 mm;
Rozstaw osi: 2837 mm;
Pojemność bagażnika: 563 l;
Konkurencja: Audi A5 Sportback, Kia Stinger, BMW Serii 4 Gran Coupe.
Silniki benzynowe:
1.5 TSI (150 KM) napęd FWD - od 127 690 zł
2.0 TSI (190 KM) napęd FWD - od 145 890 zł
2.0 TSI (280 KM) napęd AWD - od 202 590 zł
Silniki Diesla:
2.0 TDI (150 KM) napęd FWD - od 146 190 zł
2.0 TDI (150 KM) napęd FWD - od 146 190 zł
2.0 TDI Bi-Turbo (240 KM) napęd AWD - od 199 090 zł
Która wersja VW Arteona jest naszym zdaniem najlepsza?
Choć Volkswagen przygotował trzy specyfikacje Arteona, to zdecydowanie dwie najwyższe są godne uwagi. Ok. 11-14 tys. zł wyższa cena od bazowej nie zmienia faktu, że Essence jest przygotowana dla wąskiej grupy klientów, którym bardziej zależy na tym modelu niż na odpowiedniej klasie auta. Toteż nic dziwnego, że do podstawowej specyfikacji można zamówić tylko te słabsze silniki.
Wybierając pomiędzy wersjami Elegance lub R-Line nie decydujecie się na poziom wyposażenia, ale na stylistykę samochodu. Wszystkie elementy funkcjonalne są dokładnie te same, ceny opcji są jednakowe, natomiast wersja R-Line wyróżnia się bardziej sportową stylistyką zewnętrzną (m.in. zderzaki, obręcze kół) oraz wewnętrzną (m.in. kierownica, fotele czy czarna podsufitka).
Dlatego trudno tu jednoznacznie doradzić, którą specyfikację wyposażenia wybrać, ponieważ to wyłącznie kwestia gustu, choć cena R-Line jest wyższa o 2700 zł. Opcji jest tak wiele, że każdy klient może dokupić elementy zgodne z indywidualnymi potrzebami i gustem. Natomiast warto przyjrzeć się silnikom.
Choć silniki o mocy 190 KM mają już odpowiednie parametry do takiego samochodu, naszym zdaniem zdecydowanie najlepszy wybór stanową dwie najmocniejsze jednostki 2.0 TSI (280 KM) i 2.0 TDI Bi-turbo (240 KM). Nie tylko ze względu na osiągi, ale także na wyposażenie, a także w przypadku diesla różnicę w cenie wynoszącą tylko 12,3 tys. zł. Różnica w silnikach benzynowych jest znacznie większa, m.in. z powodu napędu na cztery koła.
Klient kupujący jedną z dwóch najmocniejszych odmian VW Arteona, dostaje bez dopłaty adaptacyjne zawieszenie, napęd na cztery koła, automatyczną skrzynię biegów, blokadę mechanizmu różnicowego XDS. Do tego bardzo dobre osiągi i odpowiednią klasę auta.