VL Destino – drugie życie Fiskera Karma już niedługo?
Fisker boryka się ostatnio z problemami finansowymi. Jednak nawet jeśli przedsiębiorstwo upadnie, Karma może przetrwać i zyskać drugie życie. VL Destino to w skrócie mocniejsze i wyłącznie spalinowe wcielenie samochodu. Pomysłodawcy projektu zapewniają, że nie rzucają słów na wiatr i że auta będą powstawać.
08.05.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Fisker boryka się ostatnio z problemami finansowymi. Jednak nawet jeśli przedsiębiorstwo upadnie, Karma może przetrwać i zyskać drugie życie. VL Destino to w skrócie mocniejsze i wyłącznie spalinowe wcielenie samochodu. Pomysłodawcy projektu zapewniają, że nie rzucają słów na wiatr i że auta będą powstawać.
VL Destino po raz pierwszy zaprezentowany został na targach NAIAS 2013. Według wstępnych zapowiedzi auto miało mieć pod maską potężny silnik benzynowy. Wspominano wtedy o 6,2-litrowej V8 (LS9) wprost z Corvette ZR1. Ostatecznie wóz otrzyma jednak V8 z Cadillaca CTS-V o takiej samej pojemności, ale mocy już tylko 564 KM (pierwszy silnik rozwija 647 KM).
Dlaczego zrezygnowano z mocniejszej jednostki napędowej? VL Automotive nie mogło do niej dopasować odpowiedniej 6-biegowej automatycznej przekładni. Skrzynia manualna nie była brana pod uwagę, co tłumaczono tym, że auto nie jest typowym sportowcem, tylko agresywnie nacechowaną limuzyną.
Do tej pory z uwagi na problemy Fiskera los projektu VL mógł wydawać się niepewny. Pomysłodawcy zapewniają jednak, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Podobno VL (Villarreal Lutz) ma już 20 Fiskerów Karma pozbawionych źródła napędu. Bob Lutz liczy na to, że kolejne auta kupi od dealerów wyprzedających swoje zapasy.
Według jego zapowiedzi nawet jeśli Fisker upadnie, VL teoretycznie będzie w stanie nawiązać współpracę z jego dostawcami, aby kolejne egzemplarze Destino mogły powstawać bez przeszkód. Cena samochodu będzie plasować się na poziomie ok. 185 000 dol. Pierwsze egzemplarze mają wyjechać na ulice jeszcze w tym roku. VL zebrało już 100 zamówień na Destino.
Jeden z pomysłodawców projektu zaskoczył także inną informacją. Twierdzi, że już kilku aktualnych właścicieli modelu Karma zgłosiło się do VL z pytaniem o przebudowanie ich samochodów na Destino. Orientacyjny koszt takiej konwersji miałby wynosić 85 000-90 000 dol. VL szacuje, że na taki krok mogłoby zdecydować się ok. 10% wszystkich właścicieli hybrydowych Fiskerów Karma.
Źródło: WardsAuto