Używany Citroën C4 Aircross w pigułce
Dwa lata po premierze Mitsubishi ASX, Citroën zaprezentował własną wizję takiego samochodu. Tyle tylko, że jest to dokładnie ten sam model. Zmieniono jedynie poszycie nadwozia i znaczki. Jednak C4 Aircross ma jedną, ogromną przewagę nad japończykiem.
19.12.2017 | aktual.: 30.03.2023 09:48
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Roczniki: 2012-2015
Ceny rynkowe: 30 000 - 60 000 zł
Awaryjność: niska
Koszty eksploatacji: niskie
Wersje nadwoziowe: crossover
Pojemność bagażnika: 442 l
Popularne silniki benzynowe:
- 1.6 (115 KM)
Popularne silniki Diesla:
- 1.6 HDI (115 KM)
- 1.8 HDI (150 KM)
Zasadniczo Citroën C4 Aircross jest dokładnie tym samym samochodem co Mitsubishi, ale z punktu widzenia potencjalnych kupujących oraz rynku, to zupełnie inny samochód i do tego znacznie bardziej interesujący z jednego powodu. Tym powodem jest silnik 1.6 HDI francuskiej produkcji.
O ile zakup Mitsubishi ASX z silnikiem Diesla można uznać za dość ryzykowny - wysokie ceny części oraz brak zamienników - o tyle zakup Citroëna z dieslem 1.6 to najlepszy wybór. Motor jest dynamiczny, ekonomiczny i przede wszystkim bardzo popularny, a zatem tani w naprawach i serwisie. Co prawda nie jest tak niezawodny jak japońskie jednostki, ale ostateczny rachunek może wyjść na plus dla francuskiej konstrukcji. No i nie ma ryzyka zakupu auta, na które być może trzeba będzie wyłożyć kilka tysięcy złotych.
Oczywiście do wyboru pozostaje japoński motor benzynowy oraz wysokoprężny o mocy 150 KM. Podobnie jak w Mitsubishi ASX napęd 4WD łączono tylko z dieslami, wymagał on dopłaty, więc spotkanie takiej wersji jest jeszcze rzadsze niż ASX-a. Ogólnie wybór aut używanych jest bardzo skromny, ale dobrze, że pozostaje taka alternatywa.
Typowe usterki:
- Sterowniki silników – pomaga wymiana oprogramowania
- Filtry DPF w dieslu 1.8 HDI (w rzeczywistości to konstrukcja DID Mitsubishi)
- Układ wtryskowy i turbosprężarka - w dieslu 1.6 HDI (głównie wynik zaniedbania lub zużycia)
- Delikatny lakier
- Punktowa korozja w miejscu odpryśnięcia lakieru
Czego szukać:
Oczywiście wersji z silnikiem 1.6 HDI, bo to jedyny obiektywny powód zakupu tego modelu. Warto też poszukać bliźniaczego Peugeota 4008 z tym samym motorem. Polecamy rzecz jasna wersję benzynową.
Czego unikać:
W kontekście diesla 1.6 można by odradzić wersję 1.8 HDI, choć nie można powiedzieć, by była zła. Po prostu istnieje wyższe ryzyko poniesienia wysokich kosztów potencjalnych napraw, a nawet serwisu.