Ucywilizowany KTM X‑BOW GT zadebiutuje w Genewie [aktualizacja]
W czerwcu ubiegłego roku pojawiły się pierwsze informacje na temat bardziej ucywilizowanej wersji bezkompromisowej maszyny, jaką jest KTM X-BOW. Austriackie przedsiębiorstwo pozostało wierne swojemu pomysłowi i podczas salonu samochodowego w Genewie zaprezentuje model KTM X-BOW GT. Oto pierwsze zdjęcia.
28.02.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:15
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W czerwcu ubiegłego roku pojawiły się pierwsze informacje na temat bardziej ucywilizowanej wersji bezkompromisowej maszyny, jaką jest KTM X-BOW. Austriackie przedsiębiorstwo pozostało wierne swojemu pomysłowi i podczas salonu samochodowego w Genewie zaprezentuje model KTM X-BOW GT. Oto pierwsze zdjęcia.
Jak możecie zauważyć na fotografiach, pojazd nie różni się wiele od standardowej, dość ekstremalnej wersji. Wyposażono go jednak w szyby, które otaczają kokpit, dzięki czemu pęd powietrza nie będzie uderzał bezpośrednio w twarz kierowcy i pasażera.
Nie znamy jeszcze wszystkich szczegółów, jednak wcześniejsze raporty mówiły o zdejmowanym panelu dachowym, którego będzie można używać do prędkości 130 km/h.
Źródłem napędu będzie najprawdopodobniej 2,0-litrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa generująca 240 KM i 310 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu KTM X-BOW GT ma przyśpieszać do pierwszych 100 km/h w 3,9 s.
Więcej szczegółów poznamy zapewne już w przyszłym tygodniu, gdyż 5 marca rozpoczyna się salon samochodowy w Genewie.
[aktualizacja 17 marca]
KTM w końcu zdecydował się ujawnić nieco więcej szczegółów na temat swojego najnowszego projektu - modelu X-BOW GT. Samochód został wyposażony w szyby i materiałowy, zdejmowany dach, dzięki czemu poruszając się tym pojazdem kierowca nie musi już zakładać kasku.
Źródłem napędu jest 2,0-litrowy, 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik Audi, który w KTM-ie generuje 285 KM i 420 Nm momentu obrotowego. Weźmy jeszcze pod uwagę niską masę (ok. 850 kg), dzięki czemu ten niecodzienny pojazd osiąga pierwsze 100 km/h w 4,1 sek., a prędkość maksymalną oszacowano na 230 km/h.
Źródło: WCF