Tylko trzy systemy aktywnego bezpieczeństwa będą dostępne w samochodach

Unia Europejska pracuje nad nowymi regulacjami dotyczącymi bezpieczeństwa w ruchu samochodowym.

KDK

03.11.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:11

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

  • Wszystkie dotychczasowe regulacje miały na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Niestety, nie przyniosły one zadowalających rezultatów, dlatego pracujemy nad nowymi - dowiedzieliśmy się od wysoko postawionego komisarza.

Okazało się, że wprowadzane coraz to nowe systemy aktywnego bezpieczeństwa nie mają znaczącego – jak wcześniej zakładano – wpływu na ilość stłuczek, wypadków i kolizji.

  • Przy coraz większej ilości „myślących” systemów ilość wypadków powinna być mniejsza, jednak pozostaje praktycznie na niezmienionym poziomie. Jeszcze raz okazało się, że na zachowanie samochodów na drodze decydujący wpływ mają (niestety?!) kierowcy, a oni są leniwi i uważają, że system za nich wszystko wykona. Stąd decyzja o pracach nad nowymi regulacjami – usłyszeliśmy.

Co dokładnie zostanie zmienione?

Od przyszłego roku wszystkie nowe samochody będą sprzedawane tylko z trzema systemami aktywnego bezpieczeństwa. Takimi systemami między innymi są: system stabilizacji toru jazdy, aktywnego hamowania w ruchu miejskim, monitorowania martwego pola czy też asystent parkowania. Pozwoli to na znaczne zredukowanie kosztów produkcji aut, a tym samym przełoży się to na finalną cenę samochodu w salonie.

  • Szacujemy że po wprowadzeniu nowych regulacji cena nowych aut powinna spaść o 10 – 20% - słyszymy w kuluarach – tym samym większą grupę ludzi będzie stać na zakup nowego auta, a co za tym idzie uzyskamy dwa cele w jednym czasie. Zmniejszy się średni wiek pojazdu poruszającego się po drodze, a tym samym zwiększy bezpieczeństwo. Niebanalnym również pozostaje fakt, że przy przyjętych przez nas szacunkach, radykalnie zmniejszone zostaną emitowane przez pojazdy szkodliwe substancje do atmosfery (stare, nie spełniające norm czystości emisji spalin samochody zostaną zastąpione nowymi, spełniającymi najnowsze normy - EURO 6).

Uspokajamy miłośników nieograniczonej ilości systemów w samochodach. Nie znikną. Będą jednak dostępne w płatnych opcjach.

Wszystkie – czasami niestety – wnioski, wydarzenia, cytaty oraz tezy zostały zmyślone i powstały w wyniku bujnej wyobraźni autora i z rzeczywistością nie mają nic wspólnego.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (1)