Trochę się zmieniłem – Onyx Continental GT Platinum GTO (2011)

Już w lutym 2010 roku Michał Grygier pisał co nieco o tym samochodzie – m.in. o tym, że przeróbki Onyx będą dostępne od marca. Tymczasem plany się trochę skomplikowały.

Trochę się zmieniłem – Onyx Continental GT Platinum GTO (2011)
Olgierd Lachowski

30.04.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:42

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Już w lutym 2010 roku Michał Grygier pisał co nieco o tym samochodzie – m.in. o tym, że przeróbki Onyx będą dostępne od marca. Tymczasem plany się trochę skomplikowały.

Obraz

Tuner zmienił zdanie co do kształtu przedniego zderzaka i raz, że zrobił w nim wielki otwór wlotowy do chłodnicy, to dwa, że dodał spojler, który ma zwiększać siłę docisku. Przedni zderzak podobnie jak nakładki na progi, a także „dyfuzor” i listwa na pokrywie bagażnika są zrobione z włókna węglowego.

Nie zapomniano o zmianie seryjnych kół na koła z wielkimi 22-calowymi felgami i o dodaniu modnych diod LED działających jako światła do jazdy dziennej. Auto nie przypomina już statecznego supermocnego coupé.

Obraz

Żeby Continental prezentował się jeszcze groźniej obniżono w nim zawieszenie. Na pewno też nieprzypadkowo wybrano kolor czarny.

Onyx wzmocniło również widlasty (układ W) 12-cylindrowy motor Bentleya, który seryjnie dysponuje mocą 560 KM przy 6100 obr./min (przed zeszłorocznym liftingiem) i maksymalnym momentem obrotowym 650 Nm przy 1600 obr./min. Dzięki ulepszeniom jednostka napędowa ma aż o 100 KM mocy więcej.

Obraz

Niestety Onyx nie podało informacji, jak wzrost mocy przekłada się na zmianę osiągów, ani ile trzeba wyłożyć na tuning Bentleya.

Dane techniczne


  • Typ: W12
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na culinder
  • Objętość skokowa: 5998 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 660 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 110,04 KM/l (seryjny – 93,37 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 22″
  • Koła tylne: 22″

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2350 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,56 kg/KM (seryjny – 4,20 kg/KM)
  • Długość: 4804 mm
  • Rozstaw osi: 2745 mmblock position=\inside7992/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)