Treści reklamowe w felgach motocykla– kicz czy nowa fala?
Właściciele motocykli często zmieniają ich wizualną stronę. Niektóre gadżety wiążą się z nieznaną ideologią (czego przykładem mogę być lisie kity), a inne z dyskusyjnym gustem (np. doczepianie do maszyny choinkowych lampek). Lubimy to jednak i szanujemy, ale… wszystko powinno być w granicach smaku. Czy kolejny nowy pomysł w postaci instalowania treści reklamowych w felgach mieści się w tych granicach?
15.11.2013 | aktual.: 08.10.2022 09:59
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Motocykl to pojazd, który z reguły ma służyć użytkownikowi do codziennej przeprawy przez miasto, zapewnić komfortową podróż oraz czasami dostarczyć odrobinę mocnych wrażeń – kolejność jest dowolna. Skomercjalizowany świat jednak pędzi do przodu i nie chce pominąć żadnego elementu w procesie swojego szybkiego rozpowszechniania. Tym razem motocykle – bądź co bądź – też na tym ucierpiały.
Firma, która jako pierwsza wpadła na pomysł, by z jednośladu zrobić taksówkę, teraz idzie krok dalej. Dyrektorzy kreatywni World Moto zaproponowali, by wyświetlać treści reklamowe widoczne na felgach motocykla. Technologia, którą nazwali Wheelies, pozwalałaby nie tylko na pokazywanie reklamy, kiedy pojazd byłby w ruchu. Byłaby również taka możliwość nawet w momencie, kiedy maszyna stałaby na postoju. Reklama mogłaby mieć formę obrazu, jak również wideo. Możliwość jej włączania i wyłączania miałby wyłącznie kierowca prowadzący pojazd.
Jak zapewniają twórcy pomysłu, system Wheelies byłby idealnym rozwiązaniem nie tylko dla motocyklowych taksówkarzy, ale też dla każdego, kto w jakiś sposób chciałby promować swoje przedsięwzięcie lub produkt. World Moto planuje zatem udostępnienie swojej technologii również „zwykłym” użytkownikom dróg.
Pojawia się zatem pytanie: czy komercja ma jakieś granice? I kiedy ktoś nagle uzna, że ten pomysł może być zwyczajnie niebezpieczny? Na razie odpowiedzi brak. Tymczasem World Moto twierdzi, że to „kamień milowy" w rozwoju technologii w motoryzacji. A jak jest naprawdę? Chyba trudno ocenić.
Oficjalna prezentacja nowego systemu nastąpi już dziś na targach technologicznych Digital Sign Asia 2013.