Toyota sprzedała już ponad 8 milionów hybryd na całym świecie!

Rynek hybryd na całym świecie rozrasta się, a liderem od samego początku jest Toyota i bardzo długo nikt jej nie wyprzedzi. Po 18 latach od premiery Priusa, japoński producent sprzedał już 8 048 400 samochodów hybrydowych*.

Toyota sprzedała już ponad 8 milionów hybryd na całym świecie!
Marcin Łobodziński

24.08.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:36

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wszystko zaczęło się od Priusa i sprzedaży na poziomie 300 sztuk w roku 1997. Model ten przez trzy lata zdobywał popularność w rodzimej Japonii, a w 2000 roku zadebiutował w Europie i Ameryce północnej. Po dwóch latach globalna sprzedaż hybryd Toyoty przekroczyła 100 tys. sztuk. W międzyczasie na rynek japoński przygotowano modele Estima Hybrid oraz Crown Mild Hybrid. W 2003 roku zadebiutował Prius drugiej generacji co spowodowało 153-procentowy wzrost sprzedaży hybryd w roku 2004. Rok później odnotowano 74-procentowy wzrost. Łączna sprzedaż hybryd w 2005 roku przekroczyła 500 tys. aut. W tym czasie do hybrydowych Toyot dołączyły również Lexusy, z których pierwszym był RX 400h.

Sprzedaż hybryd przystopowała dopiero w roku 2008, choć rok wcześniej Toyota świętowała sprzedaż milionowego egzemplarza Priusa. Rynek północnoamerykański został już częściowo nasycony, ale w Japonii i Europie cały czas notowano wzrost zainteresowania. Na Starym Kontynencie sprzedaż w 2008 roku przekroczyła 50 tys. samochodów. Pierwszy globalny spadek zainteresowania odnotowano dopiero w roku 2011, kiedy to sprzedano o 10 procent mniej hybrydowych Toyot, choć w Europie ich popularność nadal rosła. W tym roku sprzedano już 3 miliony hybryd, a rok wcześniej świętowano sprzedaż 2 milionów Priusów i rozpoczęcie produkcji jego trzeciej generacji. Pod koniec 2011 roku zadebiutował Prius Plug-in, a w 2012 łączna sprzedaż hybryd przekroczyła 4 miliony. W maju, na rynku europejskim zadebiutował Yaris Hybrid, a w grudniu Auris Hybrid.

Toyota Camry Hybrid jest najpopularniejszą hybrydą nie będącą Priusem
Toyota Camry Hybrid jest najpopularniejszą hybrydą nie będącą Priusem

Rok 2012 zostaje zamknięty 94-procentowym wzrostem i rekordem rocznej sprzedaży globalnej na poziomie 1 219 100 samochodów. Wzrosty odnotowano na całym świecie. W Japonii 114 procent, w Ameryce Północnej 86 procent, w Europie 29 procent i 100 procent w pozostałych regionach świata. W marcu 2013 roku z salonów sprzedaży wyjechała 5-milionowa hybryda Toyoty, a po premierze Lexusów IS 300h oraz GS 300h w grudniu 6-milionowa hybryda trafia do klienta. We wrześniu 2014 roku łączna sprzedaż przekroczyła 7 milionów, ale globalnie dynamika sprzedaży osłabła. Jedynie w Europie i Japonii popularność hybryd nie maleje. Lipiec bieżącego roku zostaje zamknięty z kolejnym rekordem. Do końca tego miesiąca sprzedano łącznie 8 048 400 hybryd na całym świecie, a dotychczasowe wyniki pozwalają przypuszczać, że rok ten zamknie się kolejnym wzrostem.

Toyota Prius jest liderem sprzedaży hybrydowych samochodów koncernu Toyota Motor Corporation. Sprzedano go łącznie w liczbie 3 527 100. Drugie miejsce zajmuje Toyota Prius C (Aqua) z liczbą sprzedanych samochodów 1 081 200. Również trzecie miejsce należy do Priusa + (α, v). Ten powiększony model sprzedano w liczbie 582 400 aut. Na czwartej pozycji znajduje się Toyota Camry Hybrid (528,3 tys.), a w dalszej kolejności Lexus RX 400h/450h (317,6 tys.) i Lexus CT 200h (241,9 tys.). Dopiero na szóstym miejscu mamy Aurisa Hybrid z liczbą 240,1 tys. sprzedanych samochodów.

*sprzedaż samochodów marki Toyota i Lexus

Źródło artykułu:WP Autokult
ToyotaToyota AurisToyota Yaris
Komentarze (35)