Toyota Mark X - facelifting limuzyny sprzedawanej w Japonii
Toyota Mark X to auto bazujące na Lexusie GS. Tylnonapędowy samochód, który zadebiutował w 2009 r., został poddany kuracji odmładzającej.
28.08.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Toyota Mark X to auto JDM (Japanese Domestic Market), czyli opracowane z myślą o rynku japońskim. Jest też montowane i sprzedawane w Chinach. W Europie i Stanach Zjednoczonych rywalizowałoby z Lexusem, a tego producent chce uniknąć. Zwłaszcza że Mark X bazuje na modelu GS poprzedniej generacji. Trzeba przyznać, że to jeden z ciekawszych samochodów Toyoty pod względem stylistycznym. Szczególnie po przeprowadzonym właśnie liftingu.
Mark X ma teraz bardziej agresywny przód, z reflektorami z diodami LED i dużym wlotem powietrza w zderzaku. Dobrze prezentuje się zwłaszcza sportowa odmiana G's, przygotowana przez Gazoo Racing. Bez względu na wersję na tylnej klapie znajduje się mały spojler. Poprawki objęły nie tylko karoserię, ale też zawieszenie i wyciszenie wnętrza.
Toyota mierzy 4750 mm długości, 1795 mm szerokości i 1435 mm wysokości. Rozstaw osi to 2850 mm. Bagażnik ma pojemność 480 l, czyli wystarczającą, żeby zmieścić cztery torby golfowe (jak podano w informacji prasowej modelu sprzed modyfikacji).
W wyposażeniu bogatszych wersji znaleźć można m.in. skórzaną tapicerkę i podgrzewane siedzenia. W skład opcjonalnego zestawu multimedialnego wchodzi system audio z 12 głośnikami, nawigacja satelitarna i tuner TV.
Do napędu Toyoty Mark X mogą służyć dwa silniki benzynowe V6. Motor o pojemności 2,5 l rozwija moc 203 KM i maksymalny moment obrotowy rzędu 243 Nm. Jednostka 3,5 l ma z kolei 318 KM i 380 Nm. Silniki współpracują z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Napęd standardowo trafia na tył, ale Toyota oferuje również wersję AWD.
Ceny Toyoty Mark X startują od 2 440 000 jenów, czyli od ok. 102 000 zł.
Źródło: worldcarfans • Unfinished Man