Toyota GR Corolla także z automatem. To świetna wiadomość, ale nie dla nas
GR Corolla zadebiutowała dwa lata temu z 300-konnym silnikiem 1.6 i manualną, 6-stopniową przekładnią. Teraz zyskuje element, na który czekało wielu klientów. Chodzi o automatyczną skrzynię biegów.
02.08.2024 | aktual.: 02.08.2024 10:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
To 8-stopniowa przekładnia określana jako Gazoo Racing Direct Automatic Transmission, znana już z innych szybkich Toyot i nie tylko. Działa jednak inaczej niż w GR Suprze czy GR86 za sprawą bardziej złożonego oprogramowania.
To uwzględnia nie tylko przeciążenia i prędkość, ale i stopień wykorzystania hamulca oraz gazu, by dobrać jak najlepsze przełożenie w danym momencie. Kierowca ma do dyspozycji klasyczną dźwignię, łopatki, a także system launch control. Do wyboru są też cztery tryby jazdy: Normal, Sport, Eco i Custom. Tym, który najlepiej sprawdzi się na torze jest oczywiście Sport.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Co ciekawe, wraz z nową skrzynią biegów dostajemy również wyższy moment obrotowy. Teraz wynosi on 400 Nm zamiast dotychczasowych 370. To różnica, która z pewnością będzie odczuwalna podczas jazdy.
Odczuwalne będą też modyfikacje zawieszenia, gdyż auto zyskało inne sprężyny i stabilizatory. Zmieniono również punkty mocowania niektórych elementów zawieszenia, co ma owocować większą odpornością na unoszenie się kół.
Wisienkę na torcie stanowi aerodynamika w postaci większych kanałów doprowadzających powietrze do hamulców oraz chłodnicy automatycznej skrzyni.
Odświeżona GR Corolla trafi do dealerów późną jesienią lub wczesną zimą. Niestety nic nie wskazuje, by miała pojawić się w Polsce.