Toyota GR Corolla także z automatem. To świetna wiadomość, ale nie dla nas

GR Corolla zadebiutowała dwa lata temu z 300-konnym silnikiem 1.6 i manualną, 6-stopniową przekładnią. Teraz zyskuje element, na który czekało wielu klientów. Chodzi o automatyczną skrzynię biegów.

Toyota GR Corolla
Toyota GR Corolla
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

02.08.2024 | aktual.: 02.08.2024 10:01

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

To 8-stopniowa przekładnia określana jako Gazoo Racing Direct Automatic Transmission, znana już z innych szybkich Toyot i nie tylko. Działa jednak inaczej niż w GR Suprze czy GR86 za sprawą bardziej złożonego oprogramowania.

To uwzględnia nie tylko przeciążenia i prędkość, ale i stopień wykorzystania hamulca oraz gazu, by dobrać jak najlepsze przełożenie w danym momencie. Kierowca ma do dyspozycji klasyczną dźwignię, łopatki, a także system launch control. Do wyboru są też cztery tryby jazdy: Normal, Sport, Eco i Custom. Tym, który najlepiej sprawdzi się na torze jest oczywiście Sport.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Co ciekawe, wraz z nową skrzynią biegów dostajemy również wyższy moment obrotowy. Teraz wynosi on 400 Nm zamiast dotychczasowych 370. To różnica, która z pewnością będzie odczuwalna podczas jazdy.

Odczuwalne będą też modyfikacje zawieszenia, gdyż auto zyskało inne sprężyny i stabilizatory. Zmieniono również punkty mocowania niektórych elementów zawieszenia, co ma owocować większą odpornością na unoszenie się kół.

Toyota GR Corolla
Toyota GR Corolla© Materiały prasowe

Wisienkę na torcie stanowi aerodynamika w postaci większych kanałów doprowadzających powietrze do hamulców oraz chłodnicy automatycznej skrzyni.

Odświeżona GR Corolla trafi do dealerów późną jesienią lub wczesną zimą. Niestety nic nie wskazuje, by miała pojawić się w Polsce.

Komentarze (3)