Mitsubishi Super Height K‑Wagon Concept - typowa Japonia
Czym byłoby Tokyo Motor Show bez premiery Kei Cara. Te małe, pudełkowate auta tak typowe dla krajobrazu japońskich miast, jak co roku zdominowały azjatycką imprezę. Jednym z ciekawszych debiutów w tym segmencie jest bez wątpienia Mitsubishi Super Height K-Wagon Concept.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kei Cary to stały element japońskiej kultury, który został zapoczątkowany 70 lat temu, w 1949 roku przez ówczesne władze. Wprowadzono wówczas benefity ubezpieczeniowe i podatkowe dla posiadaczy małych samochodów. Głównym warunkiem była pojemność silnika nieprzekraczająca 660 cm3. Przez dekady segment Kei Carów mocno ewoluował i dziś stanowi trzecią największą siłę na japońskim rynku motoryzacyjnym.
Współcześnie najpopularniejszymi przedstawicielami tego gatunku są takie modele jak Honda N-Box, Suzuki Spacia, Nissan Dayz, czy Daihatsu Tanto. Jak widzicie, nie ma tu żadnego Mitsubishi. Być może nowy koncept sprawi, że sytuacja ulegnie zmianie. Stawka jest wysoka, ponieważ dobrze zaprojektowany i właściwie wyceniony Kei Car to właściwie pewny sukces.
Super Height K-Wagon Concept pomimo studyjnego charakteru sprawia wrażenie pojazdu gotowego do produkcji. Nie zdziwimy się, jeśli największą zmianą w wersji produkcyjnej będzie po prostu rezygnacja z przydomka "concept". Auto jak wszystkie współczesne Kei Cary wyróżnia się bardzo pudełkowatym kształtem nadwozia, który sprawia, że mimo niewielkich wymiarów zewnętrznych, w środku jest naprawdę sporo miejsca.
Silnik ma oczywiście 660 cm3 pojemności i jest sparowany z bezstopniową przekładnią CVT. Dużą zaletę konstrukcji stanowią przesuwne boczne drzwi, ułatwiające zajmowanie miejsca we wnętrzu. Sama kabina także nie budzi zastrzeżeń. Kokpit jest prosty i dojrzały. W przeciwieństwie do nadwozia nie sprawia wrażenia zabawkowego. Co więcej, mały, nie znaczy źle wyposażony - Na pokładzie nie brakuje skórzanej tapicerki, rozbudowanych multimediów i licznych schowków. Mitsubishi obiecuje też liczne systemy wspomagające kierowcę.
Debiut wersji produkcyjnej wydaje się tylko kwestią czasu. Być może dzięki temu modelowi Mitsubishi w końcu przebije się do czołówki w tym ważnym segmencie japońskiego rynku. Na obecność Super Height K-Wagon poza Azją nawet nie ma co liczyć. Amerykanie i Europejczycy mają zupełnie inne gusta i potrzeby. Szkoda...