Mitsubishi Super Height K‑Wagon Concept - typowa Japonia
Czym byłoby Tokyo Motor Show bez premiery Kei Cara. Te małe, pudełkowate auta tak typowe dla krajobrazu japońskich miast, jak co roku zdominowały azjatycką imprezę. Jednym z ciekawszych debiutów w tym segmencie jest bez wątpienia Mitsubishi Super Height K-Wagon Concept.
23.10.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:37
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kei Cary to stały element japońskiej kultury, który został zapoczątkowany 70 lat temu, w 1949 roku przez ówczesne władze. Wprowadzono wówczas benefity ubezpieczeniowe i podatkowe dla posiadaczy małych samochodów. Głównym warunkiem była pojemność silnika nieprzekraczająca 660 cm3. Przez dekady segment Kei Carów mocno ewoluował i dziś stanowi trzecią największą siłę na japońskim rynku motoryzacyjnym.
Współcześnie najpopularniejszymi przedstawicielami tego gatunku są takie modele jak Honda N-Box, Suzuki Spacia, Nissan Dayz, czy Daihatsu Tanto. Jak widzicie, nie ma tu żadnego Mitsubishi. Być może nowy koncept sprawi, że sytuacja ulegnie zmianie. Stawka jest wysoka, ponieważ dobrze zaprojektowany i właściwie wyceniony Kei Car to właściwie pewny sukces.
Super Height K-Wagon Concept pomimo studyjnego charakteru sprawia wrażenie pojazdu gotowego do produkcji. Nie zdziwimy się, jeśli największą zmianą w wersji produkcyjnej będzie po prostu rezygnacja z przydomka "concept". Auto jak wszystkie współczesne Kei Cary wyróżnia się bardzo pudełkowatym kształtem nadwozia, który sprawia, że mimo niewielkich wymiarów zewnętrznych, w środku jest naprawdę sporo miejsca.
Silnik ma oczywiście 660 cm3 pojemności i jest sparowany z bezstopniową przekładnią CVT. Dużą zaletę konstrukcji stanowią przesuwne boczne drzwi, ułatwiające zajmowanie miejsca we wnętrzu. Sama kabina także nie budzi zastrzeżeń. Kokpit jest prosty i dojrzały. W przeciwieństwie do nadwozia nie sprawia wrażenia zabawkowego. Co więcej, mały, nie znaczy źle wyposażony - Na pokładzie nie brakuje skórzanej tapicerki, rozbudowanych multimediów i licznych schowków. Mitsubishi obiecuje też liczne systemy wspomagające kierowcę.
Debiut wersji produkcyjnej wydaje się tylko kwestią czasu. Być może dzięki temu modelowi Mitsubishi w końcu przebije się do czołówki w tym ważnym segmencie japońskiego rynku. Na obecność Super Height K-Wagon poza Azją nawet nie ma co liczyć. Amerykanie i Europejczycy mają zupełnie inne gusta i potrzeby. Szkoda...