Test: Volkswagen Polo – chcesz miejski samochodzik? Spóźniłeś się!
Volkswagen Polo został wyprodukowany w liczbie 18 mln egzemplarzy, co sprawia, że ten model znajduje się w światowej czołówce miejskich kompaktów. Od 1975 roku powstało sześć generacji, które przechodziły różne liftingi. Kiedyś ten model miał naprawdę kompaktowe wymiary, a dzisiaj?
24.05.2022 | aktual.: 30.09.2022 11:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Volkswagen Polo - test wideo
No cóż, dzisiaj można powiedzieć, że mu się nieźle przytyło, bo najnowsze Polo jest zaledwie o 7 cm krótsze od Golfa IV. Od Golfa jest nawet szersze i wyższe. Trzeba powiedzieć wprost. To już wcale nie jest takie małe i wcale nie takie ubogie auto jak kiedyś.
Patrząc na piątą i szóstą generację z zewnątrz, nie można nie dostrzec różnic, ale także od razu da się zauważyć pokrewieństwo. To doskonały przykład konsekwencji stylistyki Volkswagena. Jest nowocześniej, jest inaczej, ale nada stonowanie i po niemiecku. Z drugiej strony jest bardzo duża grupa osób, która ceni sobie anonimowość i niemieckie podejście do jakości. Właśnie dla nich jest ten samochód.
Do tego nowe Polo sporo urosło i nie jest to już tak kompaktowy samochód jak kiedyś. Różnica w długości tych samochodów jest nieznaczna i wynosi dokładnie 1 cm, ale jeśli chodzi o szerokość, no to tutaj różnica jest już spora, bo wynosi aż 7 cm. Jeśli chodzi o wysokość, to tutaj różnicy nie ma. Rodzi się więc pytanie. Czy te różnice w wielkości mają wpływ na ilość miejsca w środku? Odpowiedź w teście. Zapraszam na film.