Test: Volkswagen Golf 1.5 eTSI - tak oszczędny, że znów nie uwierzycie
Po teście Skody Superb 2.0 TSI trudno wam było uwierzyć w jej zużycie paliwa, pomimo iż wszystko pokazałem czarno na białym. W przypadku nowego Volkswagena Golfa 1.5 eTSI znów będzie ten sam problem. Chyba nawet jeszcze większy.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowy Volkswagen Golf to model, który miał mnie rozczarować. Po bliższym kontakcie z nowym Seatem Leonem spodziewałem się bezsensownie skomplikowanego interfejsu multimediów oraz nieznośnej, dotykowej obsługi. Choć nastawiłem się bardzo negatywnie, to już po jednym dniu musiałem złożyć broń. Obsługa auta jest świetna, a multimedia o wiele prostsze niż w Leonie.
Jednak największe wrażenie robią dwie rzeczy: bardzo wysoki komfort jazdy, czego dużą zasługą są dobrze pracujące systemy wspomagające oraz zużycie paliwa. Zejście tym autem w trasie poniżej 4 l/100 km nie jest trudne, a normalna, codzienna jazda to okolice 5-6 l/100 km. Jadąc spokojnie krajówką, można osiągać wyniki, w które trudno uwierzyć. I mówimy o benzynowym silniku o mocy 150 KM w kompaktowym samochodzie. Aż samo narzuca się pytanie: po co komu diesel?