Test: Renault Clio z LPG – sprawdzam opłacalność instalacji gazowej
Odkąd pod maską współczesnych samochodów benzynowych goszczą jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa, to montaż instalacji gazowych przestał się opłacać. To jednak nie znaczy, że to alternatywne źródło zasilania odeszło do lamusa.
03.09.2022 | aktual.: 04.10.2022 14:34
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Renault Clio – test wideo
Na rynku nowych samochodów można jeszcze spotkać modele, których jednostka napędowa ma wtrysk pośredni. Dzięki temu możliwe jest zamontowanie relatywnie niedrogiej instalacji gazowej. Są jednak producenci, którzy mogą zrobić to za nas już na etapie produkowania samochodu.
Jedną z takich rynkowych ofert jest Renault Clio z silnikiem o pojemności 1,0 i mocy 100 koni mechanicznych. Tylko w zestawieniu z tą jednostką możemy zamówić instalację LPG, której niewątpliwym plusem jest połączenie z komputerem pokładowym samochodu, co umożliwia wyświetlanie średniego zużycia gazu oraz zasięgu na tym rodzaju paliwa.
Największą i najbardziej odczuwalną zaletą płynącą z posiadania instalacji gazowej jest tańsza jazda, o której opowiem wam w tym filmie. Jeżeli jesteście ciekawi, na jakie zużycie benzyny i gazu może liczyć kierowca najnowszej odmiany Renault Clio oraz dlaczego samochód, pracując na LPG, ma 10 koni mechanicznych więcej, to zapraszam do oglądania.