Poradniki i mechanikaTest opon zimowych GTU 2017: ogumienie dla SUV-a

Test opon zimowych GTU 2017: ogumienie dla SUV‑a

Poranne temperatury, które zbliżają się do zera stopni, skłaniają kierowców do myślenia o zimowym ogumieniu. Jakie opony warto kupić? Niemiecka organizacja dozoru technicznego, GTU, sprawdziła "zimówki" w rozmiarze 235/55 R17, pasujące do SUV-ów.

Jakie opony będą najlepsze dla SUV-a?
Jakie opony będą najlepsze dla SUV-a?
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Dodge
Tomasz Budzik

06.10.2017 | aktual.: 30.03.2023 11:15

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zgodnie z europejskim prawem każda nowa opona musi zostać opatrzona nalepką podobną do tych, jakie znajdziemy na nowych urządzeniach AGD. Możemy z niej uzyskać informacje na temat przyczepności ogumienia na mokrej nawierzchni, generowanego przez nie hałasu i oporów toczenia.

W przypadku opon zimowych przed zakupem warto jednak dowiedzieć się jak najwięcej na temat zachowania opony na śniegu. Z tego powodu warto zapoznawać się z niezależnymi testami opon.

Jak nowości do SUV-ów ocenia GTU? Niemieccy specjaliści wzięli pod lupę siedem modeli opon w rozmiarze 235/55 R17. Ogumienie testowane było na śnieżnym torze przy pomocy forda kugi. Poniżej zamieszczamy wyniki testu, począwszy od najlepszej do najgorszej opony.

Dunlop Winter Sport 5 SUV

  • Ogólny wynik: 203/260
  • Jazda na śniegu: 69/80
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 65/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 44/60
  • Opory toczenia i środowisko: 20/30
  • Cena (za 1 szt.): 650 zł

GoodYear UltraGrip Performance Gen-1

  • Ogólny wynik: 199/260
  • Jazda na śniegu: 66/80
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 63/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 42/60
  • Opory toczenia i środowisko: 23/30
  • Cena (za 1 szt.): 640 zł

Continental Winter-Contact TS 850 P

  • Ogólny wynik: 191/260
  • Jazda na śniegu: 68/80
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 58/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 39/60
  • Opory toczenia i środowisko: 22/30
  • Cena (za 1 szt.): 660 zł

Pirelli Winter Sottozero 3

  • Ogólny wynik: 190/260
  • Jazda na śniegu: 63/80
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 56/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 42/60
  • Opory toczenia i środowisko: 24/30
  • Cena (za 1 szt.): 630 zł

Nokian WR A4

  • Ogólny wynik: 187/260
  • Jazda na śniegu: 64/80
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 45/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 44/60
  • Opory toczenia i środowisko: 26/30
  • Cena (za 1 szt.): 540 zł

Kumho WinterCraft WP71

  • Ogólny wynik: 186/260
  • Jazda na śniegu: 59/80
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 54/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 42/60
  • Opory toczenia i środowisko: 22/30
  • Cena (za 1 szt.): 440 zł

Hankook Winter i*cept evo2

  • Ogólny wynik: 181/260
  • Jazda na śniegu: 62/80
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 49/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 42/60
  • Opory toczenia i środowisko: 21/30
  • Cena (za 1 szt.): 480 zł

Cooper WM SA2

  • Ogólny wynik: 179/260
  • Jazda na śniegu: 61/80
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 51/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 37/60
  • Opory toczenia i środowisko: 20/30
  • Cena (za 1 szt.): 400 zł
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (13)