Test: Jeździłem Mazdą CX‑60 z "nielegalnym" silnikiem. Zobacz, ile pali!
Wydawać by się mogło, że w dzisiejszych czasach silniki wysokoprężne ustępują jednostkom benzynowym, zwłaszcza wspomaganym prądem. Są jednak producenci, którzy nie tylko nie odwracają się ostentacyjnie od diesli, ale prezentują motor, który trochę odbiega od dzisiejszych trendów. W tym filmie opowiem wam o nowej jednostce napędowej Mazdy
19.04.2023 | aktual.: 20.04.2023 14:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mazda nigdy nie widziała przyszłości w downsizingu, twierdząc, że optymalna pojemność cylindra to około 0,5 litra. Silnik, który trafił pod maskę modelu CX-60 ma pojemność 3,3 litra oraz 6 cylindrów. Może on dawać kierowcy 200 KM lub 254 KM, w zależności od wariantu napędowego. Słabsza odmiana będzie napędzać wyłącznie tylną oś, natomiast mocniejsza przekaże napęd na cztery koła.
Aby silnik był maksymalnie wydajny oraz oszczędny, zdecydowano się na przeprojektowanie tłoków oraz zmianę systemu dostarczania paliwa. Wtryskiwacze podają je pod ciśnieniem sięgającym 2,5 tys. atmosfer i podczas jednego cyklu wtrysk następuje dwa razy. Zmieniona konstrukcja tłoków sprawia, że mieszanka może zostać wypalona efektywniej. Mazda podkreśla, że silnik ma sprawność cieplną sięgającą 40 proc.
W tym filmie opowiem wam, na jakie zużycie paliwa może liczyć użytkownik Mazdy CX-60 z najnowszym silnikiem diesla oraz sprawdzę, jaki minimalny wynik będzie można uzyskać. Samochód ma zbiornik paliwa o pojemności 58 litrów i pokonanie 1000 km na jednym tankowaniu, nie powinno stanowić problemu dla nikogo. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym samochodzie, zapraszam do oglądania!