Test: Honda SH125
Honda SH125 była dużym sukcesem japońskiego koncernu, który był jednym z najlepiej sprzedających się modeli w Europie. Nic dziwnego, że na fali sukcesu SH125 powraca w 2009 roku w lekko odświeżonej formie. Właśnie odbyła się premiera tego modelu. Co jest w stanie zaoferować kierowcy?
28.02.2009 | aktual.: 02.10.2022 16:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Honda SH125 była dużym sukcesem japońskiego koncernu, który był jednym z najlepiej sprzedających się modeli w Europie. Nic dziwnego, że na fali sukcesu SH125 powraca w 2009 roku w lekko odświeżonej formie. Właśnie odbyła się premiera tego modelu. Co jest w stanie zaoferować kierowcy?
Skutery są obecnie bardzo popularne. Między innymi dzięki niskim cenom, łatwości w poruszaniu się oraz przepisom. Należy przypomnieć, że dowód osobisty jest dokumentem, który pozwala jeździć takimi maszynami. W skuterach liczy się komfort i prostota, gdyż poruszają się nim osoby młode, a często także starsze. Takie zadania spełnia nowy model Hondy.
SH125 jest bardzo komfortowy w prowadzeniu. Pomagają w tym duże 16-calowe koła, które poprawiają stabilizację. Na wielu portalach pojawiały się komentarze, że nawet "starsze babcie są w stanie bezproblemowo pojechać tym skuterem na zakupy". Honda adresuje SH125 do szerokiego grona klientów, więc takie komentarze są jak najbardziej pozytywne. Silnik, zawieszenie oraz rama zostały niezmienione i pochodzą z poprzedniego modelu. Skoro okazał się być sukcesem rynkowym, japoński koncern postanowił nie ingerować w te elementy.
Zamiany są kosmetyczne. Zmienił się kształt tarcz hamulcowych oraz design. Poprzedni model SH125 był krytykowany za stylistykę. To skłoniło projektantów do podrasowania wyglądu skutera. Stał się teraz bardziej przyjazny dla oka, a boczny kształt został zaprojektowany z większym smakiem.
Honda twierdzi, że skuter jest bardzo ekonomiczny. Wedle zapewnień producenta na jednym baku można przebyć dystans około 140 km.