TechArt Porsche Cayenne Turbo Magnum (2015) - 3,9 s do setki w galeonie
Tuner TechArt przygotował pakiet modyfikacji mechanicznych i stylistycznych dla najnowszej odsłony SUV-a Porsche.
24.11.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:05
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Chociaż Cayenne pochodzi ze stajni Porsche, nie należy do świata samochodów sportowych. Nie znaczy to jednak, że nie jest szybkie. Wersja Turbo dysponuje 520-konnym motorem pozwalającym rozpędzić się do 100 km/h w 4,5 s. Turbo S rozwija setkę jeszcze szybciej, bo w 4,1 s. Do odjęcia 0,4 s z tego czasu przyspieszenia wystarczyło 50 dodatkowych koni mechanicznych. Wozy te kosztują odpowiednio 640 400 zł i 831 900 zł.
Ile z silnika Cayenne Turbo wycisnął TechArt? 4,8-litrowy motor V8 wyposażony w podwójne doładowanie rozwija tu 700 KM i 920 Nm. Skoro 570-konne Cayenne Turbo S osiąga setkę w 4,1 s, to jak bardzo TechArtowi udało się zredukować ten czas za sprawą aż 700 KM? Dzięki zastosowaniu bardziej wydajnych turobsprężarek, własnego oprogramowania jednostki sterującej silnikiem oraz wymianie układu wydechowego, dolotowego i wprowadzeniu zmian w smarowaniu silnika, TechArt był w stanie wycisnąć z motoru Porsche na tyle dużo mocy, by rozpędzić ten wielki okręt do 100 km/h w zaledwie 3,9 s. Prędkość maksymalną udało się podbić z 279 km/h do pułapu 308 km/h.
Oczywiście TechArt nie byłby sobą, gdyby nie uzbroił Cayenne również w zestaw zmian stylistycznych. Porsche zostało wyposażone w pakiet Magnum. To już trzecia generacja tego zestawu, czym TechArt bardzo się szczyci.
Wygląd tego wozu to oczywiście kwestia gustu, ale obiektywnie oceniając, nie czyni on wcale Cayenne bardziej dynamicznie wyglądającym. Owszem, jest bardzo agresywny, co podkreśla jeszcze soczyście czerwony lakier. Jednak już i tak masywny SUV z pakietem Magnum wygląda jeszcze bardziej ociężale, niczym wielki okręt.
Wrażenie gigantyzmu jest dopełnione przez wielkie obręcze. TechArt zamontował w swoim Cayenne Turbo Magnum 22-calowe felgi Formula IV.
Sam pakiet zmian mechanicznych robi wrażenie i przyciąga sporą mocą oraz dobrymi osiągami. Jednak zestaw modyfikacji stylistycznych jest zupełnie zbędny dla Cayenne'a, chyba, że chcesz zrobić wrażenie na znajomych ze wschodu.
TechArt Porsche Cayenne Turbo Magnum (2015) - zdjęcia
Zobacz także