Szybciej na zachód. Przebudowa autostrady A18 dobiega końca

Od 28 września kierowcy mogą korzystać z nowej jezdni na dawnym odcinku DK18 od Iłowej do granicy woj. dolnośląskiego i lubuskiego. Ponad 16-kilometrowy fragment został dostosowany do parametrów autostrady.

Autostrada A18
Autostrada A18
Źródło zdjęć: © GDDKiA
Aleksander Ruciński

29.09.2023 | aktual.: 29.09.2023 10:56

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o oddaniu do użytku południowej jezdni A18 od Iłowej do granicy województw oraz ostatnich 600 metrów od mostu granicznego do węzła Olszyna. Wspomniane 600 metrów dopełnia początkowy, 11-kilometrowy odcinek autostrady oddany do użytku pod koniec lipca.

Powyższe oznacza, że przebudowa w woj. lubuskim dobiegła końca, a kierowcy mają do dyspozycji 50 km trasy od granicy z Niemcami do granicy województw. Niebawem, w połowie października zakończą się także prace na ostatnim z modernizowanych fragmentów, do węzła Golnice (woj. dolnośląskie). Wówczas trasa wydłuży się do 70 km, a projekt oficjalnie dobiegnie końca.

Początki przebudowy sięgają 2004 roku. Właśnie wtedy rozpoczęto pierwszy etap dostosowywania DK 18 do parametrów autostrady A18. Kierowcy musieli czekać blisko 20 lat, by dojechać na zachód szybciej i wygodniej.

A18 to jedna z kluczowych tras w pobliżu granicy z Niemcami. Łączy autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie i jest częścią transeuropejskiego korytarza transportowego.

Komentarze (3)