Switzer Performance P700 BMW M5 - gdy 560 KM to za mało
BMW M5 to pojazd, który w seryjnej odsłonie prezentuje się już bardzo agresywnie. Tym trudniejsze zadanie stoi przed tunerami samochodowymi, którzy na warsztat postanowią wziąć właśnie ten model. Switzer Performance postawił nie ryzykować z przesadnym body kitem i skupił się na tuningu mechanicznym.
16.04.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
BMW M5 to pojazd, który w seryjnej odsłonie prezentuje się już bardzo agresywnie. Tym trudniejsze zadanie stoi przed tunerami samochodowymi, którzy na warsztat postanowią wziąć właśnie ten model. Switzer Performance postawił nie ryzykować z przesadnym body kitem i skupił się na tuningu mechanicznym.
Jest to dobre posunięcie gdyż BMW M5 z seryjnym pakietem stylistycznym wygląda bardzo dobrze. Switzer Performance zainstalował nowy układ wydechowy wykonany ze stali nierdzewnej zakończony dwiema podwójnymi końcówkami.
Pod maską specjaliści tunera postawili na wydajniejsze filtry powietrza oraz specjalny, elektroniczny moduł, który podnosi moc silnika. Dzięki niemu 4,4-litrowa, podwójnie turbodoładowana jednostka benzynowa generuje aż 700 KM i 867 Nm momentu obrotowego. Przypomnijmy, że w seryjnej specyfikacji ten sam motor generuje 560 KM i 680 Nm momentu obrotowego. Warto jednak wspomnieć, że elektroniczny moduł można łatwo odinstalować i używać go tylko wtedy, gdy większa moc jest naprawdę niezbędna.
Cały pakiet wyceniono na 6995 dolarów, a więc nieco ponad 22 000 zł. W późniejszym terminie do oferty tunera dołączą aluminiowe felgi Signature i zmodyfikowane hamulce.
Źródło: WCF