Świeży klasyk – DP Motorsport 911 RS (2011)
Trudniąca się tuningiem Porsche niemiecka firma DP Motorsport przygotowała kompleksowy pakiet modernizacji do klasycznego Porsche 911 (930) z 1973 roku. Czy dzięki temu ten wóz stanie się jeszcze większą gratką dla kolekcjonerów?
15.11.2011 | aktual.: 12.10.2022 12:58
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Trudniąca się tuningiem Porsche niemiecka firma DP Motorsport przygotowała kompleksowy pakiet modernizacji do klasycznego Porsche 911 (930) z 1973 roku. Czy dzięki temu ten wóz stanie się jeszcze większą gratką dla kolekcjonerów?
DP Motorsport to przedsiębiorstwo, którego początki sięgają 1975 roku. Wówczas ekipa DP Motorsport przygotowała kompozytowe nadwozie do wyścigowego Porsche 911 opracowanego przez Kremera. Potem DP zajmowało się zarówno budowaniem aut wyścigowych, jak i tuningiem. Niemcy mają na swoim koncie m.in. drogową wersję Porsche 962 oraz Porsche 944 w wersji kombi.
Teraz inżynierowie skupili się na modelu 911 serii 930 z 1973 roku.
Białe Porsche ma nadwozie w dużej części wykonane z włókna węglowego. Na kompozytowe elementy składają się zderzaki, dach, drzwi, pokrywa bagażnika, błotniki i tylny spojler. Jednym słowem: całe nadwozie.
W ramach walki z kilogramami tuner zmienił przednie i tylne światła na lżejsze oraz szyby ze szklanych na pleksiglasowe. Osłony podwozia są także lżejsze – z włókna węglowego.
W wozie nie ma tylnych siedzeń, za to jest klatka bezpieczeństwa i kubełki dla kierowcy i pasażera z przodu. Także w kabinie nie stroniono od kompozytu węglowego. Z tego lekkiego materiału zrobiona jest w dużej części deska rozdzielcza, osłona drążka zmiany biegów i hamulca ręcznego oraz choćby podstawka na stopy pasażera.
O dostarczanie 310 KM mocy maksymalnej dba 3,6-litrowy silnik przeciwsobny z gaźnikiem PMO i sportowymi filtrami powietrza. DP nie podało szczegółów dotyczących jednostki napędowej, więc nie wiemy, czy jest to powiększony oryginalny motor, czy też silnik z innego modelu Porsche.
Zarówno 5-biegową skrzynię G-50, jak i mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym, a także układ hamulcowy przeniesiono z Porsche 911 (964).
DP Motorsport zmodernizowało zawieszenie tego wozu, zmieniając amortyzatory i stabilizatory na elementy w pełni regulowane. Porsche jeździ na 15-calowych felgach Fuchs z oponami 225/50 z przodu oraz aż 345/35 z tyłu.
Firma tuningowa informuje, że jest w stanie zmniejszyć wagę modelu 911 (930), który normalnie waży od 1075 kg do 1210 kg, do zaledwie 870 kg! Kosztów tej operacji jednak nie podaje.
Dane techniczne
- Typ: B6
- Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
- Rozrząd: SOHC, 2 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: ≈ 3600 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 310 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: ≈ 86,11 KM/l
- Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna G-50
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Koła przednie: 15” Fuchs
- Kola tylne: 15” Fuchs
- Opony przednie: 225/50 R 15
- Opony tylne: 345/35 R 15
Masy i wymiary:
- Masa własna: 870 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,81 kg/KM
- Rozstaw osi: 2271 mmblock position=\inside6957/block
Źródło: carscoop