Suzuki SX4 S‑Cross po liftingu (2016) - polski cennik
Po 3 latach od debiutu, Suzuki zdecydowało się na face lifting modelu SX-4 S-Cross. Auto charakteryzuje się przeprojektowanym przodem, poprawionym wnętrzem i gamą silników wzbogaconą o doładowane benzyniaki.
30.07.2016 | aktual.: 01.10.2022 22:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
SX-4 S-Cross po liftingu prezentuje się dość dyskusyjnie. Pokaźna, chromowana atrapa chłodnicy nie każdemu przypadnie do gustu. Wraz z nią zmodyfikowano także przednie reflektory. Tył natomiast pozostał bez większych zmian. Japończycy poprawili także wnętrze - głównie wyposażenie i materiały wykończeniowe.
Największą nowość stanowią doładowane jednostki benzynowe, które zastąpiły motor 1,6 VVT. Pierwszą propozycją jest pochodzący z modelu Baleno, 1-litrowy silnik Boosterjet generujący 112 KM mocy i 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To wydanie będzie oferowane wyłącznie z przednim napędem. Chętni na wersję 4WD, określaną przez Suzuki mianem ALLGRIP muszą zdecydować się na mocniejszy 1,4 Boosterjet znany z Vitary. Generuje on 140 KM mocy i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Niestety występuje wyłącznie w parze z napędem na cztery koła. W gamie znajdziemy oczywiście także diesla 1,6 o mocy 120 KM.
Za bazowe wydanie Comfort trzeba zapłacić 66 900 zł. W zamian otrzymamy 1-litrowy silnik Boosterjet, ręczną, 5-biegową przekładnię i bazowe wyposażenie obejmujące m.in. klimatyzację manualną, tempomat, zestaw głośnomówiący z Bluetooth, czy asystent ruszania pod górę Hill Hold Control. Wersja podstawowa wydaje się więc nieco tańsza od większości konkurentów.
Niestety chętni na mocniejszy silnik, automatyczną skrzynię biegów, napęd na cztery koła i topowe wyposażenie zapłacą nawet 106 900 zł. Tyle trzeba wyłożyć za wersję Elegance Sun. Nieco uboższa wersja Elegance to wydatek 87 900 zł. Pomiędzy najtańszym i najdroższym wydaniem znajdziemy jeszcze odmianę Premium wycenioną na co najmniej 73 900 zł. Może się ona pochwalić reflektorami LED, 2-strefową klimatyzacją automatyczną, systemem multimediów z kamerą cofania, czy wielofunkcyjną, skórzaną kierownicą.
Oferta Suzuki wydaje się całkiem interesująca. Ceny uboższych wersji zostały skalkulowane na całkiem rozsądnym poziomie, a nowe, doładowane silniki powinny dodać autu trochę wigoru. Kilka dni temu byliśmy na polskiej premierze odświeżonego SX-4 S-Cross. Niebawem opublikujemy test, z którego dowiecie się, czy japoński crossover jest wart swojej ceny.