Suzuki brata się z Fiatem wbrew Volkswagenowi

Pamiętacie niedawny spór sądowy między Suzuki i Volkswagenem? Japoński producent ma żal do Niemców za niechęć odsprzedaży 19,9% udziałów zakupionych w 2010 roku w Suzuki Motor Corporation.

Silnik Fiat 1,3 MultiJet
Silnik Fiat 1,3 MultiJet
Rafał Warecki

25.01.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:03

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pamiętacie niedawny spór sądowy między Suzuki i Volkswagenem? Japoński producent ma żal do Niemców za niechęć odsprzedaży 19,9% udziałów zakupionych w 2010 roku w Suzuki Motor Corporation.

Sytuacja zaszła jeszcze dalej: Suzuki, mimo niezgodności takiego działania z umową zawartą z grupą VW AG, zbratało się z Fiatem i podpisało umowę o dostawie silników wysokoprężnych. Na mocy tego nie do końca uczciwego względem VW AG porozumienia japoński producent ma odbierać silniki 1,3 MultiJet (BS-IV) w wariancie mocy 75 KM, produkowane przez Fiat India Automobiles Limited (spółka joint-venture Fiata i Tata Motors).

Umowa opiewa w sumie na 100 000 jednostek napędowych, które trafią do produkowanych lokalnie Suzuki już w styczniu tego roku. Czekamy na odpowiedź Volkswagena w tej sprawie.

Nasze testy aut z tym silnikiem:

Źródło: Fiat

Komentarze (22)